Zaradi odločitve, da bo skrb za varnost ena glavnih strateška
usmeritev podjetja, ki jo bodo dosledno uveljavljali pri vseh
svojih modelih, je
Renault prva avtomobilska znamka, ki je dosegla
izjemnih 5 zvezdic v preskusnih trkih Euro-NCAP.
Konzorcij
Euro-NCAP je včeraj predstavil izide svojih preskusov pasivne
varnosti na kompaktnih enoprostorcih. Renault Scénic se je s 4
zvezdicami izkazal kot eden najvarnejših modelov a svojem razredu
in tudi potrdil odlične ocene, ki jih je pred tem dobil že Mégane.
Euro-NCAP je prav tako objavil izide preskusnih trkov, ki so
jih izvedli s povsem novim modelom Renault Laguna. Ta avtomobil
je prvi model (ne glede na razred), ki je dobil najvišjo možno
oceno, izjemnih 5 zvezdic.
Vse številne uspehe pri tovrstnih preskusih nedvomno velja pripisati
strateški usmeritvi Renaulta, ki so jo poimenovali "Varnost
za vse". Z odličnimi izidi za modele Mégane (4 zvezdice leta
1998), Espace (4 zvezdice leta 1999), Clio (4 zvezdice leta 2000),
Scénic (4 zvezdice leta 2001) in Laguna II (5 zvezdic leta 2001),
se lahko pri Renaultu povsem upravičeno pohvalijo, da imajo obsežno
paleto modelov z najvišjo stopnjo varnosti.
Euro-NCAP (European New Car Assessment Programme) je neodvisen
konzorcij, ki združuje številne evropske ustanove in potrošniška
združenja. Večina evropskih držav je pridruženih preko mednarodne
preskuševalske zveze (International Testing association), ki združuje
25 potrošniških združenj. Z Euro-NCAP so povezane tudi vladne
organizacije iz Velike Britanije (ministrstvo za transport), Švedske
(državna uprava za ceste) in Francije (ministrstvo za transport
in opremo). Poleg njih v konzorciju sodelujejo tudi Evropska Komisija,
Svetovna avtomobilistična zveza (FIA) ter zveze avtomobilistov
kot sta ADAC iz Nemčije in Kraljevi avtomobilski klub (RAC) iz
Velike Britanije.
Namen konzorcija Euro-NCAP je redno preverjanje lastnosti vozil
v preskusnih trkih, na podlagi katerih podajo ocene varnosti avtomobilov
po posameznih segmentih. Ocene, ki jih ponazorijo s številom zvezdic,
so pri doslej preskušanih avtomobilih segale od 1 do 4 zvezdic.
Toda Laguna II je prvi avtomobil, ki je prekinil ta niz, saj je
najvišjo doseženo oceno z štirih premaknil na pet zvezdic. Tako
oceno je Laguna II dobila po meritvah domnevnih poškodb potnikov
pri naslednjih vrstah trka:
n čelnem trku s hitrostjo 64 km/h in 40-odstotnim zamikom,
n stranskem trku v zmečkljivo oviro s hitrostjo 50 km/h pod kotom
90ˇ in
n stranskem trku v drog s hitrostjo 29 km/h.
S 4 zvezdicami se je Renault Scénic izkazal za enega najvarnejših
modelov v razredu kompaktnih enoprostorcev
Euro-NCAP
je včeraj objavil izide letošnjih preskusov kompaktnih enoprostorcev.
Scénic je z odličnim rezultatom 29,11 točk od 34 možnih , ocenjen
s 4 zvezdicami in uvrščen med najvarnejše modele v svojem razredu.
Svoj uspeh ScŽnic brez dvoma dolguje odločenosti Renaulta, da
za vse svoje modele zagotovi najnovejšo in najbolj dognano opremo
na področju varnosti.
Tako ima Scénic poleg serijsko vgrajenega celovitega Renaultovega
Sistema Programiranega Varovanja (SPV), ki vključuje čelni varnostni
blazini s programiranim praznjenjem, stranski varnostni blazini,
zategovalnika varnostnih pasov z omejevalnikoma zatezne sile in
zglavnika na ergonomskih vodilih spredaj, še novosti v varnostni
opremi. Scénic je namreč od letošnje pomladi serijsko opremljen
tudi z varnostnima zavesama, ki v primeru trka ščitita glave potnikov
spredaj in zadaj. Pri preskusu je Euro-NCAP dobro ocenil delovanje
te zavese, saj sta bili glavi potnikov dobro zaščiteni pri preskusnem
stranskem trku. V kombinaciji z varnostno zaveso stranski varnostni
blazini spredaj še dodatno ščitita prsni koš.
Za zaščito potnikov zadaj, sta oba stranska sedeža opremljena
z zategovalnikoma varnostnega pasu, ki poskrbita za optimalno
zadržanje telesa pri trku. Omeniti velja, da imata stranska sedeža
zadaj tudi vgrajena standardizirana pritrdišča Isofix in da se
je ob preskusnem trku Euro-NCAP za učinkovitega izkazal tudi varnostni
otroški sedež Renault Easyfix.
Nenazadnje je preskusna ekipa potrdila tudi učinkovitost namestitve
opozorilnih nalepk na senčnik oziroma na vetrobransko steklo.
Nalepke opozarjajo na nevarnost namestitve otroškega varnostnega
sedeža na prednji sovoznikov sedež, če varnostna blazina spredaj
desno ni izključena. Take opozorilne nalepke so v vseh modelih
Renault.
S 5 zvezdicami po Euro-NCAP je Laguna
II soustvarila zgodovino tega konzorcija in postala merilo na
področju pasivne varnosti.
Medtem,
ko so nekateri pesimisti že pričeli verjeti, da je pasivna varnost
v avtomobilih dosegla svoje meje, Renault dokazuje nasprotno.
Laguna II z izjemnim dosežkom 33,1 od 34 možnih točk , kar več
kot zadostuje za podelitev maksimalnih petih zvezdic, se je Laguna
izkazala za avtomobil, ki ne glede na velikostni razred zagotavlja
najboljšo zaščito potnikov.
Zgradba Lagune II je odlično zdržala najzahtevnejši preskusni
čelni trk s hitrostjo 64 km na uro. Še več, po trku so ugotovili
znatne možnosti dodatnih deformacij (za izničenje še več energije).
Omejitev deformacije prostora za potnike ostaja eden glavnih ciljev
Renaultovih inženirjev: zgradba Lagune II tako vsebuje za skoraj
70 kilogramov jekla z izjemno visoko mejo elastičnosti (THLE),
ki zagotavlja do 2,5-krat tolikšno trdnost kot običajne vrste
jekla. Posamezni sklopi, na primer motor, akumulator, zavorna
servo naprava, ohišje zračnega filtra in druga oprema se ob trku
zasukajo vstran, da ne ovirajo programiranega deformiranja zgradbe
avta.
Za boljšo odpornost pri stranskem trku so osrednji (B) stebriček
ojačali z dodatkom treh plasti jekla. Skupna debelina tako znaša
kar 4,3 milimetra. To trdnost dopolnjuje dognana zasnova prečnih
ojačitev v dnu in strehi avtomobila, ki ob trku zagotavlja najboljši
možni način razpršitve uničujoče energije. Zgradba vrat vključuje
elemente za absorbiranje energije, zaradi katerih je zaščita prsnega
koša potnikov še mnogo učinkovitejša.
Vrednosti, izmerjene na preskusnih lutkah med testnimi trki Euro-NCAP
dokazujejo, da sta voznik in sovoznik v primeru čelnega trka zelo
dobro zaščitena. V ponazoritvi z barvami na lutki, s katerimi
označujejo stopnjo zaščite, prevladuje zelena (= zelo dobra zaščita)
za glavo in spodnji okončini ter rumena (= dobra zaščita) za prsni
koš. Laguna II s tem dokazuje učinkovitost najnovejšega rodu Renaultovega
celovitega Sistema Programiranega Varovanja (SPV), ki ga je uvedla
na trg. Ta edinstveni sistem sestavljajo varnostni blazini in
varnostna pasova s prilagodljivim delovanjem. To je tretji rod
Renaultovega SPV, katerega poglavitna značilnost sta čelni varnostni
blazini z dvostopenjskim delovanjem in prednja varnostna pasova
z zategovalniki ter omejevalniki zatezne sile, ki so umerjeni
na 400 kg. Ne smemo pozabiti, da sistem samodejno določi eno od
dveh velikosti varnostne blazine glede na silovitost trka. To
je optimalna rešitev, s katero izboljšajo zaščito potnika v primeru
silovitega trka, ne da bi obenem povzročili dodatne težave pri
blažjih trkih. Edinstveni del tega sistema sta dva zategovalnika
varnostnega pasu za voznika. Ta sistem v primeru trka lahko bistveno
bolj omeji premik voznikovega telesa naprej, zaradi česar sta
bolje zaščiteni spodnji okončini, še zlasti močno pa je zmanjšana
verjetnost poškodbe kolen. Prav tako pomembna je odlična zaščita
stopal in gležnjev s pomočjo skrbno zasnovanih zmečkljivih delov
v dnu avtomobila.
Vsi sedeži imajo izboljšano ogrodje in zasnovo za preprečevanje
zdrsa telesa pod varnostnim pasom. Za zmanjšanje tveganja poškodb
spodnjih okončin so posebej zasnovali tudi sistem vpetja pedalnega
sklopa; gred zavorne stopalke ob silovitem čelnem trku razpade,
samo stopalko pa potisne proti tlem.
Vsi trije sedeži zadaj so opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi
pasovi, stranska pa imata tudi zategovalnika in omejevalnika zatezne
sile, ki sta umerjena na silo 600 kg. Poleg tega so na vseh treh
sedežih zadaj nameščeni po višini nastavljivi in (za boljšo preglednost
nazaj) pogrezljivi zglavniki. Pri Renaultu niso pozabili na varnost
otrok, saj sta oba stranska sedeža zadaj opremljena z Isofix standardiziranimi
pritrdišči za otroške varnostne sedeže.
Nenazadnje so za zaščito v primeru stranskega trka vse različice
Lagune II serijsko opremljene s stranskima varnostnima blazinama,
ki ščitita prsni koš in sta vgrajeni v naslona prednjih sedežev,
ter v stranska robova strehe vgrajenima varnostnima zavesama,
ki ščitita glave potnikov spredaj in zadaj. Za doplačilo sta na
voljo tudi stranski varnostni blazini zadaj. Skupaj ima Laguna
II lahko vgrajenih nič manj kot osem varnostnih blazin.
Obsežen seznam inovacij na področju varnosti
Z uspehi številnih svojih avtomobilov v preskusnih trkih Euro-NCAP
doslej je Renault pridobil neizpodbitno verodostojnost na področju
pasivne varnosti in zaščite potnikov (MŽgane - 4 zvezdice in ocena
Ňnajboljši v razreduŇ leta 1998, Espace - 4 zvezdice in ocena
Ňnajboljši v razreduŇ leta 1999, Clio - 4 zvezdice leta 2000,
ScŽnic - 4 zvezdice in Laguna II - 5 zvezdic leta 2001). Razloge
za dejstvo, da paleta modelov Renault danes zagotavlja najvišjo
stopnjo varnosti, je treba iskati v bogatem izročilu in v obsežnem
seznamu inovacij s tega področja. Renault je bil (leta 1995) prvi
proizvajalec, ki je svoje avtomobile serijsko opremil z omejevalniki
zatezne sile na varnostnih pasovih. Prav tako je bil leta 1997
prvi, ki je predstavil čelni varnostni blazini s programiranim
praznjenjem in ju je že leta 1998 vključil v svoj SPV (Sistem
Programiranega Varovanja), ki ga zdaj serijsko vgrajujejo v vse
svoje modele. Zdaj je v Laguno II vgrajena tudi najnovejša dopolnitev
Sistema Programiranega Varovanja - čelni varnostni blazini in
prednja varnostna pasova s prilagodljivim delovanjem.
|