Po
uspešnih sedmih letih Renaultove Lagune je bil že čas za prenovitev.
Nova Laguna ali Laguna II - uradno sicer še vedno le Laguna -
bo dostojno nadaljevala prodajni uspeh Renaulta v višjem srednjem
razredu.
Kot
njena predhodnica, je tudi nova Laguna polna inovativnega dizajna
in vrhunske tehnike. Na cesti je ne bo mogoče zamenjati za noben
drug avto, saj je s svojo prepoznavno in unikatno obliko res nekaj
posebnega. Ostre poteze in prisekani robovi, ki so značilni za
t.i. "techno design", popolnoma prevladujejo v zunanjosti
in notranjosti avtomobila, kar je trenutno največji trend v oblikovanju
avtomobilov. Posebej vpadljiva je sprednja maska, ki se razteza
široko med prednjima žarometoma. Boka se enakomerno dvigata proti
zadnjemu delu, kjer pa imamo dve možnosti zaključka. Prva možnost
je običajen limuzinski zadek, ki sicer skriva v sebi peta vrata,
druga možnost pa je kombijevski zadek, ki da vozilu resnično pečat
dinamičnosti. Limuzinska različica s petimi vrati nosi ime Berline,
kombijevski izvedbi pa se po novem reče Grandtour (pri Renaultu
vas bodo grdo gledali, če ga boste imenovali kako drugače).
Nova
Laguna pa ni doživela le kozmetičnih popravkov. Karoserija je
nameščena na popolnoma novo platformo, na kateri bo nekoč stal
tudi Vel Satis. Že ta podatek nam pove, da je Laguna v bistvu
za številko večja, kot je videti na prvi pogled. V dolžino je
v primerjavi s staro zrasla za nekaj cm, večinoma v medosje. To
v principu naredi še boljšo lego na cesti, prve vožnje pa so to
dejstvo potrdile. Avtomobil je tudi v resnici še udobnejši in
prijetnejši za vožnjo, piko na i stabilnosti pa doda še sistem
ESP, ki je serijsko na voljo v večini modelov, le pri najosnovnejših
različicah bo potrebno za to dobroto doplačati 128 tisočakov.
Notranjost
nove Lagune je na zelo zavidljivi ravni. Prestižni in prijetni
materiali so tudi v najosnovnejših verzijah, seveda pa lahko z
globljim posegom v žep dobite še veliko več. V notranjosti je
bilo glavno vodilo oblikovalcev svetloba. Materiali so zato izbrani
tako, da naredijo potniški del čimbolj svetel, s tem pa tudi bolj
prijeten. Nenazadnje pa je bila tudi rdeča nit predstavitve ravno
svetloba, saj je bil med drugim v programu predstavitve obisk
ljubljanskega podjetja Fotona, ki živi od svetlobe. Poleg prijetne
notranjosti pa najdemo pod streho tudi ogromno dobrot za ergonomičnost.
Poleg najbolj očitne kartice namesto ključa in gumba za zagon
motorja pri vseh modelih, je tu še veliko odlagalnih prostorov,
ki jih prejšnja Laguna ni poznala. Veliko poudarka je tudi na
boljšem sedenju in drži voznika za volanom, ki je med drugim nastavljiv
po višini in globini.
Tehnična
inovativnost tudi ni ravno tuja novi Laguni. Večina motorjev je
novih, ali pa vsaj prenovljenih. Poleg osnovnega 1.6 16V motorja
s 110KM je naslednji na lestvici 1.8 16V, ki pa že vsebuje nekaj
posodobitev. Čez čas bo na voljo tudi 2 litrski IDE motor, ki
bo razvil živahnih 140KM, odlikovala pa ga bo zelo ravna krivulja
navora. Vrhunec ponudbe pa je tudi nekoliko spremenjeni 3 litrski
V6 s 210KM. Za ljubitelje dizlov pa bo na začetku poskrbljeno
z 1.9 dCi motorjem s 120KM in spremenljivo geometrijo turbinskega
polnilnika. Kasneje bo moč dobiti tudi 1.9 dCi s 105KM in 2.2
litraša s 145KM. Poleg motorjev so tu tudi novi menjalniki. Avtomatski
menjalnik bo imel po novem 4 ali 5 stopenj, ročni menjalniki pa
bodo 5 stopenjski, za močnejša dizla pa celo s 6 prestavami.
Poleg
ustaljene mehanike je v avtomobilu veliko elektronskih novosti.
Poleg že omenjenega ESP in sistema proti zdrsu pogonskih koles
ASR, je serijsko v vseh modelih vgrajen pripomoček za zaviranje
v kritičnih situacijah AFU (podoben sistemu BAS) in sistem za
razporeditev zavorne sile EBV. Že spisek vseh teh oznak nam pove,
da je varnost ena glavnih konstrukcijskih zahtev v tem vozilu.
Serijsko blažijo posledice trkov 4 varnostne vreče, poleg teh
pa je možno izbrati še stranski zračni zavesi in bočne varnostne
vreče za zadnje sedeže. Brez optimizacije karoserije tudi to pot
ni šlo, saj je šasija dodatno ojačena, kjer je to potrebno. Za
konec pa je tu še sodobna zadnja prema v obliki črke "H",
ki dodatno pripomore k odpuščanju napak pri pretiravanju.
Sedaj vam ostane še velika dilema, ali izbrati limuzinsko ali
kombijevsko različico. Večinsko mnenje se nekako bolj nagiba h
Grandtour, ki pa je približno 300.000 SIT dražji. Ob vseh teh
novostih je novi Laguni nekoliko zrasla tudi cena, osnovni model
sicer stane 3.846.000 SIT, vendar je po novem seznam serijske
opreme nekoliko daljši. Če pa ciljate na dražje modele, pa je
možno kot dodatno opremo za ustrezno doplačilo dobiti (skoraj)
karkoli.
Na koncu lahko po prvih vtisih z vožnje mirno zapišem, da se laguna
vrača na sam vrh.
|