novice
povezave
trgovina
prireditve
NEPREMICNINERACUNALNISTVOAVTOMOBILIZEMOBVESTILATURIZEMPI - PORTALPETYAASTROLOGIJAFORUMTRGOVINA
MARKETING-OGLAŠEVANJESi21 uporablja omrežje SOFTNETSi21 uporablja omrezje
|AVTO | RENAULT | LAGUNA
LAGUNA II
TEHNIČNI PODATKI
FOTO GALERIJA

AltaVista
    Najdi:
 
 

Add to channels - dodaj na seznam

PREDSTAVITEV: Renault Laguna II

Povratnica

Tekst: Matej Umek - SAGA Institute
Slike: Renault
Datum: 6. 3. 2001

Po uspešnih sedmih letih Renaultove Lagune je bil že čas za prenovitev. Nova Laguna ali Laguna II - uradno sicer še vedno le Laguna - bo dostojno nadaljevala prodajni uspeh Renaulta v višjem srednjem razredu.

Kot njena predhodnica, je tudi nova Laguna polna inovativnega dizajna in vrhunske tehnike. Na cesti je ne bo mogoče zamenjati za noben drug avto, saj je s svojo prepoznavno in unikatno obliko res nekaj posebnega. Ostre poteze in prisekani robovi, ki so značilni za t.i. "techno design", popolnoma prevladujejo v zunanjosti in notranjosti avtomobila, kar je trenutno največji trend v oblikovanju avtomobilov. Posebej vpadljiva je sprednja maska, ki se razteza široko med prednjima žarometoma. Boka se enakomerno dvigata proti zadnjemu delu, kjer pa imamo dve možnosti zaključka. Prva možnost je običajen limuzinski zadek, ki sicer skriva v sebi peta vrata, druga možnost pa je kombijevski zadek, ki da vozilu resnično pečat dinamičnosti. Limuzinska različica s petimi vrati nosi ime Berline, kombijevski izvedbi pa se po novem reče Grandtour (pri Renaultu vas bodo grdo gledali, če ga boste imenovali kako drugače).

Nova Laguna pa ni doživela le kozmetičnih popravkov. Karoserija je nameščena na popolnoma novo platformo, na kateri bo nekoč stal tudi Vel Satis. Že ta podatek nam pove, da je Laguna v bistvu za številko večja, kot je videti na prvi pogled. V dolžino je v primerjavi s staro zrasla za nekaj cm, večinoma v medosje. To v principu naredi še boljšo lego na cesti, prve vožnje pa so to dejstvo potrdile. Avtomobil je tudi v resnici še udobnejši in prijetnejši za vožnjo, piko na i stabilnosti pa doda še sistem ESP, ki je serijsko na voljo v večini modelov, le pri najosnovnejših različicah bo potrebno za to dobroto doplačati 128 tisočakov.

Notranjost nove Lagune je na zelo zavidljivi ravni. Prestižni in prijetni materiali so tudi v najosnovnejših verzijah, seveda pa lahko z globljim posegom v žep dobite še veliko več. V notranjosti je bilo glavno vodilo oblikovalcev svetloba. Materiali so zato izbrani tako, da naredijo potniški del čimbolj svetel, s tem pa tudi bolj prijeten. Nenazadnje pa je bila tudi rdeča nit predstavitve ravno svetloba, saj je bil med drugim v programu predstavitve obisk ljubljanskega podjetja Fotona, ki živi od svetlobe. Poleg prijetne notranjosti pa najdemo pod streho tudi ogromno dobrot za ergonomičnost. Poleg najbolj očitne kartice namesto ključa in gumba za zagon motorja pri vseh modelih, je tu še veliko odlagalnih prostorov, ki jih prejšnja Laguna ni poznala. Veliko poudarka je tudi na boljšem sedenju in drži voznika za volanom, ki je med drugim nastavljiv po višini in globini.

Tehnična inovativnost tudi ni ravno tuja novi Laguni. Večina motorjev je novih, ali pa vsaj prenovljenih. Poleg osnovnega 1.6 16V motorja s 110KM je naslednji na lestvici 1.8 16V, ki pa že vsebuje nekaj posodobitev. Čez čas bo na voljo tudi 2 litrski IDE motor, ki bo razvil živahnih 140KM, odlikovala pa ga bo zelo ravna krivulja navora. Vrhunec ponudbe pa je tudi nekoliko spremenjeni 3 litrski V6 s 210KM. Za ljubitelje dizlov pa bo na začetku poskrbljeno z 1.9 dCi motorjem s 120KM in spremenljivo geometrijo turbinskega polnilnika. Kasneje bo moč dobiti tudi 1.9 dCi s 105KM in 2.2 litraša s 145KM. Poleg motorjev so tu tudi novi menjalniki. Avtomatski menjalnik bo imel po novem 4 ali 5 stopenj, ročni menjalniki pa bodo 5 stopenjski, za močnejša dizla pa celo s 6 prestavami.

Poleg ustaljene mehanike je v avtomobilu veliko elektronskih novosti. Poleg že omenjenega ESP in sistema proti zdrsu pogonskih koles ASR, je serijsko v vseh modelih vgrajen pripomoček za zaviranje v kritičnih situacijah AFU (podoben sistemu BAS) in sistem za razporeditev zavorne sile EBV. Že spisek vseh teh oznak nam pove, da je varnost ena glavnih konstrukcijskih zahtev v tem vozilu. Serijsko blažijo posledice trkov 4 varnostne vreče, poleg teh pa je možno izbrati še stranski zračni zavesi in bočne varnostne vreče za zadnje sedeže. Brez optimizacije karoserije tudi to pot ni šlo, saj je šasija dodatno ojačena, kjer je to potrebno. Za konec pa je tu še sodobna zadnja prema v obliki črke "H", ki dodatno pripomore k odpuščanju napak pri pretiravanju.
Sedaj vam ostane še velika dilema, ali izbrati limuzinsko ali kombijevsko različico. Večinsko mnenje se nekako bolj nagiba h Grandtour, ki pa je približno 300.000 SIT dražji. Ob vseh teh novostih je novi Laguni nekoliko zrasla tudi cena, osnovni model sicer stane 3.846.000 SIT, vendar je po novem seznam serijske opreme nekoliko daljši. Če pa ciljate na dražje modele, pa je možno kot dodatno opremo za ustrezno doplačilo dobiti (skoraj) karkoli.
Na koncu lahko po prvih vtisih z vožnje mirno zapišem, da se laguna vrača na sam vrh.

| novice | Morel | gospodarstvo | kultura | svet | Slovenija | šport | TV | film | glasba | nepremičnine | računalništvo |
| avtomobilizem | obvestila | turizem | šolstvo | Petya | forum | povezave | astro novice | trgovina |
© 1994-2001 Kabi d.o.o. / Si21 - Vse pravice pridržane