|
Predstavitev:
Novi Renault Clio |
Zvezda
stalnica
|
Renault
neustavljivo nadaljuje s svojim pohodom na evropski vrh. Sicer je
le-ta v tem trenutku še precej oddaljen, vendar v zahodni Evropi
že proda tolikšno količino avtomobilov, da Volkswagen pospešeno
pripravlja protiudarce v najbolj prodajanih segmentih. Po letošnji
predstavitvi nove Lagune ter vrsti novih motorjev, je sedaj prenovo
dočakal Clio - slovenski nacionalni avto. |
NOVICE |
Novi Clio
na obzorju
|
Tekst: Matej Umek - SAGA Institute
Foto: Renault
Datum: 17.4.2001
|
Pri
Renaultu so končno tudi uradno predstavili prenovljenega Clia,
ki že nekaj časa buri duhove v javnosti. Sedanja verzija vozi
po cestah že od 1998 in potrebno je bilo narediti nekaj sprememb.
Seveda so najprej začeli pri zunanjosti, kjer je še največ sprememb
na prednjem koncu. Povsem nova sprednja maska, podobna tisti,
ki bo v bodočnosti krasila Vel Satisa, že nakazuje trend v prihodnosti
pri Renaultu. Prednje luči so dvojne - pri nekaterih različicah
celo ksenonske in podaljšane v blatnike, med njima pa sta veliki
odprtini za zrak. Sredino pa zaznamuje pravokoten nosilec, na
katerem je pritrjena značka. Na bokih in zadku je nekoliko manj
sprememb, tako da Clio od strani in od zadaj ostaja v osnovi precej
podoben, linije pa so postale bolj ostre. Nekaj sprememb je tudi
na zadnjih lučeh, ki so postale bolj trendovske.
Inženirji
obljubljajo, da je kar 50% delov spremenjenih, zato je tudi notranjost
postala še bolj dovršena in precej spremenjena. Še več je odlagalnih
prostorov in praktičnih dodatkov, drugačna pa je tudi armaturna
plošča, ki je z novimi in kvalitetnejšimi materiali še prijetnejša.
Poseben primer je tudi pokrov nad merilniki, ki je dvakrat izbočen,
kot je to sedaj v modi.
Novi clio pa ni le prijetnejši za oko, temveč vsebuje
kar nekaj tehničnih izboljšav. Seveda se ponaša z veliko pasivne
varnosti, saj poseduje sprednji dvostopenjski čelni varnostni
blazini in še dve stranski. Štirje sedeži so opremljeni z zategovalniki
in omejevalniki zavorne sile, prav tako pa so na zadnjih in na
sopotnikovem sedežu pritrditve Isofix. Standardno pa bo na voljo
tudi EBA (zaviranje v sili). Pod pokrovom motorja pa bo premiero
doživela tudi nova družina 1,5 litrskih "Common rail"
turbodizlov s kodnim imenom K9K. Tu bosta na voljo dve različici
z 65 in 80KM in navorom 160 oz. 185Nm. Odlikuje ju predvsem dober
navor, majhna poraba (4,3 oz. 4,2 l/100km) in čistost (115 oz.
113 g CO2/km). Zanimivo pri tem je, da je močnejši motor varčnejši
in čistejši. Nova motorja imata tudi vbrizgalne šobe, ki se same
kalibrirajo, kar odlično pripomore k bolj enakomernemu delovanju
motorja skozi celoten življenjski cikel in jih ni potrebno menjati.
Nekaj sprememb pa so občutili tudi bencinski agregati, ki imajo
sedaj loputo na sesalnem kolektorju gnano z elektromotorjem.
Običajen
hidravličen servoojačevalnik bo skoraj povsod zamenjal nov električen,
ki ima nekaj precej boljših lastnosti. Poleg tega je nekaj sprememb
tudi na zadnji premi, boljša akustična izolacija in možnost GPS.
Nivoji opreme, ki bodo serijsko dobro opremljeni,
se po novem imenujejo Authentique, Expression, Privilege and Dynamique,
kot je pač trenutno v navadi pri Renaultu. Cena zaenkrat še ni
znana, na ceste pa bo predvidoma zapeljal letos Junija.
PS: Neuradno se šušlja, da bo predstavljen na 22. mednarodnem
avtomobilskem salonu v Ljubljani čez slab teden. Pohitite!
|
Renault Clio
Techno
|
Tekst: Matej Umek - SAGA Institute
Foto: Renault
Datum: 8.3.2001
|
Pri
Renaultu vedo, da se na lovorikah ne počiva, zato so v boj poslali
še bolj okrepljenega Clia. Na voljo je posebna omejena serija,
v kateri je še več serijske opreme, ki je bolj športno nastrojena.
Glavna novost pa je nov motor, ki ga že vgrajujejo v Twinga.
Gre za 1.2 litrski bencinski motor s 16 ventili,
ki zmore 75KM pri 5.500 vrt./min in 105Nm pri 3.500 vrt./min.
Clio s tem motorjem naj bi prišel v redno prodajo v drugi polovici
letošnjega leta, sedaj pa ga je že moč dobiti v tej ekskluzivni
in številčno omejeni seriji. Clio s tem motorjem pospeši do stotice
na števcu v dobrih 12 sekundah, moč uporov pa premaga moč motorja
v 5. prestavi pri 170km/h.
Motor pa ni vse, zato je v tej različici poleg že znane serijske
opreme iz paketa Design še nekaj dodatkov, ki naredijo Clio Techno
še atraktivnejši. V njem ne boste pogrešali čelnih varnostnih
blazin z Renaultovo tehnologijo postopnega praznjenja, petih vzglavnikov,
nastavljivih po višini, centralnega zaklepanja z daljincem, meglenk,
servo volana, električno pomičnih stekel spredaj in še veliko
drugih dobrot, saj je vse to v Cliu serijsko. Poleg tega so v
ceni všteti tudi merilniki na beli podlagi, športni sedeži, voznikov
nastavljiv tudi po višini in v ledvenem delu, po višini nastavljiv
volan ter posebno oblazinjenje. Škoda je le, ker je potrebno za
ABS in klimatsko napravo posebej doplačati. Clio Techno nosi obutev
številka 14 (gume 175/60 R14 na litih platiščih), vanj pa lahko
vstopate skozi tri ali pet vrat. Cena za 3-vratno verzijo znaša
1.865.000, za 5-vratno pa 1.950.000 SIT. (MaU)
|
Coca Cola se
vozi v renaultih
|
Izvirna
in praznična predaja 53 novih avtomobilov Renault podjetju Coca-Cola
Ljubljana, 14.decembra 2000
- Danes popoldan je v ljubljanskem BTC potekala verjetno najbolj
izvirna predaja novih avtomobilov kupcu. V podjetju Coca-Cola
Beverages Slovenija so se namreč odločili, da za prevzem 53 novih
avtomobilov Renault pripravijo posebno praznično javno prireditev.
Pod vodstvom vedno zabavnega Saša Hribarja, ob glasbi skupine
Big Bibls in igrah »fun ball« so svojim zaposlenim naenkrat razdelili
njihove nove službene avtomobile.
|
|