Renault
neustavljivo nadaljuje s svojim pohodom na evropski vrh. Sicer
je le-ta v tem trenutku še precej oddaljen, vendar v zahodni Evropi
že proda tolikšno količino avtomobilov, da Volkswagen pospešeno
pripravlja protiudarce v najbolj prodajanih segmentih. Po letošnji
predstavitvi nove Lagune ter vrsti novih motorjev, je sedaj prenovo
dočakal Clio - slovenski nacionalni avto.
Čeprav
le prenovljen, je novi Clio precej spremenjen tako navzven kot
navznoter. Zunaj ga boste prepoznali predvsem po novih trikotnih
lučeh z dvojno optiko, pri dražjih različicah celo ksenonskih,
napete površine odbijačev ter pokrova motorja s sredinsko vzdolžno
gubo pa ustvarjajo precej dinamičen videz. Zadaj so nekoliko drugačne
le luči ter gumb za odpiranje prtljažnih vrat v obliki znaka.
Notranjost
zaznamuje povsem nova armaturna plošča. Merilnike pokriva dvojni
nadstrešek, uporabljena plastika deluje manj ceneno, več je tudi
odlagalnih prostorčkov. Za boljše počutje skrbi tudi novo oblazinjenje
ter barvne kombinacije.
Za varnost potnikov Clio skrbi s serijskimi štirimi zračnimi blazinami,
standardiziranimi tritočkovnimi vpetji Isofix za otroške sedeže,
spredaj je s ključem možno tudi izklopiti vranostno blazino. Zavore
so serijsko opremljene z ABS-om ter pomočjo pri zaviranju v sili,
že osnovne različice imajo spredaj zavorna koluta premera 259
mm. Pri podvozju so spremembe na zadnji premi, ki ima sedaj elastične
vložke na točkah vpetja, prej poznane le pri športnejših različicah,
Clio Sport 2,0 16V pa je bil deležen sprememb pri uglasitvi prednje
preme, drugačne nastavitve blažilnikov ter novih koles s 16-palčnimi
platišči. Omeniti velja tudi novi električni servo volan, ki naj
bi prihranil 0,2 litra goriva na 100 km, hidravlični je sedaj
rezerviran le za različico Sport 2,0 16V.
Bencinski
motorji (1,2 16V, 1,4 16V, 1,6 16V in 2,0 16V) so vsi znani že
iz prejšnje generacije Clia in so opremljeni s 16-ventilsko glavo,
le osnovni 1,2-litrski ima 8 ventilov. Popolnoma nova pa sta turbodizelska
1,5 dCi motorja s tehnologijo skupnega voda in novimi injektorji
z natančnejšim predvbrizgom goriva, kar ima za posledico nizko
porabo goriva in tudi ugodnejše akustične lastnosti motorja. Šibkejši
dCi ima 65 KM, močnejšemu je dodan še hladilnik polnilnega zraka
in ima 80 KM, ob tem da je poraba le 4,2 litra na 100 km.
Poleg
vseh dobrot novi Clio razveseljuje tudi z bogato serijsko opremeljenostjo.
Že v osnovni Authentique ima poleg omenjenih ABS z EBV, štirih
zračnih blazin, zategovalnikov pasov, treh vzglavnikov zadaj,
še centralno zaklepanje z daljinskim upravljanjem, električni
pomik stekel spredaj, električni servo volan, merilnik vrtljajev,
deljivo zadnjo klop, odbijača v barvi karoserije in zatemnjena
stekla. Expression ponuja še voznikov sedež nastavljiv po višini,
protiprašni filter, električno nastavljiva ogledala v barvi karoserije
ter prikazovalnik ure in zunanje temperature, Dynamique še klimatsko
napravo, potovalni računalnik, meglenke, usnjen volanski obroč
in pri 1,6 16V lahka 15-palčna platišča, Privilege pa še atermična
stekla in radiokasetofon 4x15W z upravljalnikom ob volanu. Vrh
ponudbe predstavlja Renault Sport, ki je rezerviran za 2-litrsko
različico, vsebuje pa poleg naštetega avtomatsko klimatsko napravo,
16-palčna lita platišča, kovinsko barvo, čiščenje žarometov, brisalce
s senzorjem za dež, ksenonske žaromete, športna sedeža spredaj,
oblazinjenje iz kombinacije usnja in alkantare, vložke iz brušenega
aluminija ter radiokasetofon 4x40W s CD-strežnikom za 6 CD-jev.
Kopica
novosti ter predvsem konkurenčna cena novega Clia bosta še dolgo
skrbela za zvezdo stalnico v razpredelnici najbolje prodajanih
vozil v Sloveniji ter tudi Evropi. Prvi občutki z vožnje z novim
Cliom so precej dobri, saj se "malček" lahko pohvali
z dobro lego na cesti ob visoki ravni udobja, ki jo nudi podvozje
ob dani medosni razdalji, sedeži so udobnejši, armaturna plošča
je v celem uporabnejša ter prijetnejša na pogled. Novi električni
servo volan na mestu deluje nekoliko trdo in je pri šibkejših
različicah tudi preveč posreden. Paleta motorjev ustreza vsakemu
okusu, velikosti avtomobila pa je 1,4 16V povsem kos in včasih
ponudi tudi kako konjsko moč namenjeno užitkom.
|