Prvi
mini-enoprostorec se je pri nas pojavil že pred osmimi leti, pa
s skoraj nespremenjeno obliko še vedno izvablja občudujoče poglede
"ah, kako je luštkan" predvsem nežnejšega spola. Oblika
je bila za tisti čas dovolj napredna, da deluje sodobno ter predvsem
simpatično še danes, prav tako všečno je tudi igrivo ime: Twingo.
Pogonu
malčka je ves čas služil en motor, po prenovitvi pa imamo na voljo
kar dva. Čeprav je prostornina motorjev ista, je močnejši popolnoma
nov, s sodobno šestnajstventilsko tehniko v glavi. Le-ta je v
kombinaciji z izpopolnjenim sistemom kriva za boljši dotok zraka
in posledično za 25% (15 KM) večjo moč ter za 15% (12 Nm) večji
navor, ki je uporabneje razporejen, tako da ga je kar 90% na voljo
med 2500 ter 5750 vrtljaji v minuti. Poraba je v primerjavi s
starim motorjem praktično nespremenjena, kar pomeni, da je za
bencinski motor še vedno zelo nizka; Renault obljublja povprečje
5,9 litra na 100 km. Za varen prenos moči na cestišče skrbi izpopolnjeno
podvozje z novim stabilizatorjem spredaj ter večjimi, 14-palčnimi
platišči, učinkovitejše so zavore, za boljše počutje v Twingu
pa so poskrbeli z boljšo akustično izolacijo kabine in novimi
materiali v notranjosti, zanimivi so tudi znotraj osvetljeni prosojni
gumbi. Še najmanj sprememb je bila deležna zunanjost. Prozoren
skupen pokrov iz polikarbonata za žarometa in smernika ter nova
platišča bodo opazili le natančni opazovalci, vendar se Renault
zaveda, da je kupcem Twingo še vedno dovolj všeč in bi bile velike
spremembe nepotrebne. Očem bo ostala skrita tudi protikorozijska
zaščita pločevine, za katero sedaj tovarna jamči kar dvanajst
let.
Nivoji
opreme so trije, najbogatejši "Initiale" je možen samo
v kombinaciji z novim 16V motorjem. Že "Authentique"
obsega dve zračni blazini, električni pomik stekel spredaj, ostal
je digitalni merilnik hitrosti, notranjost je uporabno prilagodljiva
z vzdolžnim pomikom (17 cm) zadnje klopi ter nastavljanjem naklona
zadnjih sedežev. "Expression" za dobrih sto tisočakov
doda še električno nastavljivi in ogrevani zunanji vzvratni ogledali
in odbijače v barvi karoserije ter centralno zaklepanje z daljincem,
"Initiale" razvaja s klimatsko napravo, atermičnim vetrobranskim
steklom, oblazinjenjem in volanskim obročem v usnju, z avtoradiom
s predvajalnikom zgoščenk in upravljalnikom ob volanu, zunaj pa
bo prepoznaven po kovinski barvi, meglenkah ter lahkih 14-palčnih
platiščih.
Novosti
je dovolj, da se tudi slovenski kupci Twinga ne bodo prekmalu
naveličali. Po manj kot osmih letih prodaje pri nas je bilo prodanih
že skoraj enajst tisoč malčkov, lani pa se je po prodaji vseh
vozil v Sloveniji uvrstil na osmo mesto.
S konkurenčno ceno ter po novem več dinamike se bo še kar nekaj
časa poigraval z našimi čustvi ter kupce še naprej prepričeval
s svojo posebnostjo in vsestransko uporabnostjo.
|