V
razredu golfov, aster in meganov ni bilo do pred nedavnim čutiti
vpliva konkurence iz daljnega vzhoda. Toda med japonskimi inženirji
so se začeli pojavljati apetiti po trganju svojega deleža izmed
zelo zahtevne konkurence. Ampak kako priti do svojega kosa ? Enostavno.
Izdelati avtomobil v Evropi in po okusu evropskih kupcev. In ravno
to je bil moto velikega Japonskega koncerna Nissan. Rezultat je
očiten. Nissan Almera. Ha, pa je kos produktom Stare celine ?
Že na prvi pogled izgleda nekako
bolj domača. In vidi se da so imeli pri razvoju prste vmes italijanski
oblikovalci in nemški inženirji. Všečen avtomobilček zbuja zagotovo
največ pozornosti z velikimi prosojnimi prednjimi žarometi, ki
tudi odlično osvetljujejo cestišče, med katerimi je pod oblinastim
motornim pokrovom vgrajena krilata maska, ki predstavlja poreklo
avtomobila. Pa tudi po obliki strešne linije je ne boste zgrešili,
saj se ta zapelje čez potniške glave zapelje v značilnem "
surftail " loku, in se na vrhu prtljažnih vrat spoji v prikupen
spojlerček. Tudi bočna linija ne ostaja monotona; po boku se preko
dvojih vrat rahlo dviga do velikih zadnjih, mandljasto oblikovanih
luči, in se tam združi v športno oblikovan zadek. Kakorkoli pogledano,
prikupen in lep avtomobil, razen ko preidemo k barvi. Tu pa se
začnejo mnenja o lepoti kresati. Morda nekatere barvne kombinacije
ravno ne ustrezajo temu štirikolesniku ( kot naprimer morsko zelena
barva testnega modela ), toda vse je prepuščeno okusu posameznika.
Ni kaj, priznati je treba, da jim je pri zunanjosti uspelo.
Kaj pa notranjost ? Nad njo se bodo pritoževali le tisti, ki od
Almere pričakujejo preveč. Glede na to, da spada z opremo "comfort
plus" v sredino po opremljenosti, je solidno založena. Voznikov
delovni okoliš je podrejen udobju in funkcionalnosti. Dvobarvna
armaturna plošča v kombinaciji svetlo ter temno sive zbuja občutek
svežine, v idejnem smislu oblikovana po črki T pa vliva še pridih
dinamičnosti. K temu pa dodajo svoje še merilniki s prijetno grafiko
in dovolj informacijami. Utegne pa se voznik pritoževati nad malce
prevelikim in le po višini nastavljivim volanom, mikro gumbi na
prenizko postavljenem radijskem sprejemniku ter nad držalom za
pločevinke, saj ob uporabi zapre dostop do sprejemnika. In po
hitreje voženih kilometrih skozi ovinke mu ne bodo všeč sicer
dobri in z kvalitetnim blagom oblečeni sedeži, ker ne nudijo skoraj
nič bočnega oprijema.
Zato pa bo toliko bolj vesel
vseh odlagalnih predalčkov, kljukic, mrež in držal za raznorazne
stvari, pa tudi dveh 12-voltnih vtičnic. Zadovoljen pa bo tudi
z ostalo opremo. Odpiranju prednjih šip in nastavitvi ogledal
pomaga elektrika, v poletnem času hladi potnike sicer premalo
zmogljiva mehanska klimatska naprava, obračanju servo volan, pri
vstopanju pa centralno daljinsko zaklepanje, prevozu majhnih otrok
so namenjena sidrišča za Isofix sedeže. Varnosti pa so namenili
zračni blazini za voznika in sovoznika, vsem potnikom pa tritočkovne
varnostne pasove z pirotehničnim zategovalnikom in kontrolo zatezne
sile.
Prostora je v kabini dovolj.
Pohvalno je, da se potniki na zadnji klopi v večini ne bodo pritoževali,
kot pri ostalih modelih tega ranga, pač pa bodo potarnali le tisti
z dolgimi nogami; z glavo zaradi oblike strehe ne bo problemov.
Prtljažni prostor je lično izdelan,
opremljen z držalnimi mrežami za manjše predmete, skrivnim predalom
pri rezervnem kolesu in 12-voltno vtičnico. S svojimi 355 litri
je nekje v povprečju s konkurenco, vendar je možno z podiranjem
tretjinsko deljive zadnje klopi pridobiti kar lep prostor.
Da
je to družinski avtomobil kaže tudi motor. Ta je 1,5 litrski s
šestnajstventilsko tehniko, ki iztisne 60 kW / 90 KM in 128 Nm
navora pri že 2800 vrtljajih v minuti. Je le povprečen izdelek,
namenjen predvsem ležerni vožnji. Za hitra prehitevanja ni primeren;
pospeševanje avtomobila od 0 do 100 km/h traja celih 13,8 s, in
dosežena maksimalna hitrost 173 km/h absolutno ne dohaja evropske
konkurence. Zato pa toliko bolj razveseli s svojo porabo, saj
ta ob normalni vožnji ne preseže sedmih litrov na sto kilometrih.
Na našem testu, ki je bil nekakšna vmesnica, se je gibala od najmanjše
izmerjene 5,2 do ob priganjanju preko 10 litrov na 100 kilometrih.
S 60 litri goriva v rezervoarju je možnost prevoziti zelo veliko
kilometrov, lahko pa tudi pol manj.
Moč se iz motorja na kolesa
prenaša preko sicer solidnega, vendar malce prepočasnega petstopenjskega
menjalnika.
Zato pa je podvozje z " multilink
premo " toliko bolj temeljito izdelano in tehnično dovršeno,
kar kaže tudi lega na cesti, ki jo lahko ocenimo z odliko. Dokaz
za to je skoraj nikakršno nenagibanje na ovinkih, pri velikih
hitrostih pa je vožnja z njim nevtralna, in kljub pretiravanjem
varna. Ni zaman reči da prej popusti motor s svojo močjo, kot
bi se avtomobil odlepil iz želene smeri. Pri običajni vožnji pa
je podvozje izredno udobno, saj dobro požira neravnine in blaži
udarce iz luknjaste ceste, pa tudi dobro izolirano od potniškega
prostora, saj se v njem ne pojavljajo nobeni neprijetni zvoki.
Za to so nekaj "krive" tudi Firestone-ove pnevmatike
izdelane posebej za Almero, saj na 15 colskih platiščih res dobro
držijo cesto. Tega pa ne moremo reči za zavore. Čeprav so vse
štiri kolutne, in spredaj še dodatno zračno hlajene, so brez dodatka
ABS, kar se močno pozna pri ostrejših zaviranjih.
Na koncu lahko rečemo le tole. Z Almero
so se Japonci hudo približali našim tradicionalnim štirikolesnikom.
Naredili so dober avto, ki s svojo obliko in podvozjem obljublja
veliko več dramatičnosti na cesti, kot ji to dopušča zgolj povprečen
in prešibak motor. Zato, če se vam je vtisnila v srce, naj vam
ne bo žal k ceni 2710 tisočakov odšteti še par denarcev in kupiti
močnejše, 1,8 z litrskim motorjem. Tako bo enakovredno stala ob
boku Nemcem, Francozom in Italijanom. In morda še komu !
|