Grad
Brdo pri Kranju. Na svež pomladni večer je v soju ognjemeta ter
zvoku dobre glasbe s showom svetovnih plesnih prvakov privihral
iz vzhodnega sveta novi Nissan Almera. Tokrat v povsem evropskem
stilu. Izdelan v Evropi in po okusu evropskega kupca.
S svojimi privlačnimi linijami v zunanjosti zna zmešati štrene
konkurenci iz segmenta C, v katerega spada. Za razliko od večine
evropskih konkurentov ostaja še vedno značilno ovalne oblike,
z poudarjenimi oblinami in elegantnimi bočnimi linijami. V sprednjem
"napihnjenem" delu nam takoj padejo v oči veliki žarometi, med
njimi pa reži - značilni Nissanovi krili, in spodaj velika odprtina
za zrak. Preko blatnikov se bočna linija športno razpotegne vse
tja do zadka avtomobila, kjer se dvigne v C - steber. Po drugi
strani pa se preko strmo postavljenega motornega pokrova in šipe
po značilno oblikovani " surf tail " strehi združi v aerodinamični
spoiler na vrhu prtljažnih vrat. Spredaj širša kot predhodnica
se proti zadnjemu koncu zožuje, kot zaključek pa z novo razgibano
oblikovanimi prtljažnimi vrati in velikimi "trikot" lučmi daje
občutek stabilnosti in športnosti. Z novo obliko razkriva dolgo
pričakovani temperament, iskano osebnost iz daljnega vzhoda, dinamičnost
tamkajšnjega življenja, in želje po uveljavljenosti stare celine.
Odprta za dinamične ljudi, za ljudi s tradicijo in za ljudi ki
znajo uživati.
Nov
Almerin bok je opremljen z enimi ali dvojimi vrati, in odsekanim
zadkom. S svojimi 4186 mm je za 64 mm daljša od predhodnice pri
enaki medosni razdalji. Višina Almere deluje v prid prostornosti,
saj je kar za 55 mm višja od prejšnjega modela. Tako je Almera
povsem na novo razvit avtomobil, saj noče imeti nič skupnega več
s staro, za naš trg skoraj nezanimivo različico.
Almera
tako vpeljuje design in smisel vzhoda za estetiko evropske kulture.
Tako je v notranjost postavljen svetel moderni interier v različnih
barvnih odtenkih, kombiniran z uporabniku prijazno tehnologijo
in ergonomsko postavitvijo stikal. Vse to so pri Nissanu izdelali
z novim prevrednotenjem potniške kabine imenovanim " super utility
" ki poudarja geslo " počutim se kot doma ". S tem so dosegli
tudi učinek prostornosti in udobnosti med vožnjo kar petim osebam
višje rasti. Vozniku je namenjena moderno zasnovana armaturna
plošča v obliki črke T. S svojo obliko in materiali pa je zagotovo
ena boljših v razredu. Razgibana, v kombinaciji dveh barvnih nians
daje občutek domačnosti. Tako je puščobna plastika v avtomobilih
iz daljnega vzhoda le še temačna preteklost. Merilniki so oblikovani
po okusu športnika, dobro pregledni in predvajajo dovolj informacij.
Tudi
pri izbiri paketov opreme nas Almera navduši. Tako najdemo kar
štiri pakete in sicer Comfort, Ambiente, Luxury in Sport. No ja,
tudi imena so izbrana po evropskem merilu. Že v osnovnem paketu
je oprema bogata saj ponuja kot edini avtomobil v segmentu C serijsko
štiri zavorne kolute, prednji in stranski zračni blazini za voznika
in sovoznika, aktivnimi vzglavniki za voznika in sovoznika, štirje
tritočkovni pasovi in en dvotočkovni, elektriko ki upravlja šipe
in ogledala, stekla z UV in toplotnim filtrom, najbolj posebna
in zanimiva pa je prostorska rešitev z odlagalnimi predali, saj
najdemo v njej več kot dvajset različnih predalov, žepov, poličk
in držal za očala, steklenice, zgoščenke, pa tudi držal za dežnik
in vrečke ( ko se vračamo iz nakupov ) ne manjka. V prtljažni
prostor, ki drži 355 litrov so namestili dve mrežici za predmete,
ki radi letijo po prtljažniku, pod pokrov rezervnega kolesa pa
je izdelan skrivni predal za dragocene predmete, za katere želite
da vam jih ne odtujijo. Tu je tudi 12 V vtičnica za priklop raznoraznih
napravic, ki jih morda uporabljate.
Kot dodatno opremo in opremo v boljših razredih si lahko omislite
še 4 kanalni ABS pete generacije, EBD, klimatsko napravo, navigacijski
sistem " Birdview ", trenutno najmodernejši, vpeljan z vojaških
GPS-jev, z možnostjo 3D prikaza uličic in cest po katerih peljete
( prikaže okolico v pogledu, kot da bi voznik lebdel 2m nad cestiščem
), audio napravo z CD izmenjevalnikom za krajšanje uric in popestritev
vožnje, lita platišča,..., in še mnogo poljubnih kombinacij, ki
vas zagotovo utegnejo zanimati.
Motorna
paleta obsega tri agregate, in sicer dva bencinska iz nove QG
serije in nov turbodieselski agregat. QG tehnologija predstavlja
sistem za kontrolo vrtinčenja goriva, ki ga izravnava posebni
ventil, in s tem zmanjšuje nastajanje ogljikovodikov in dušikovih
oksidov (doslej se je ta tehnologija uporabljala le pri dieselskih
agregatih), ter zmanjšuje porabo. Prvi je novi 1,5 litrski z 90
KM in 128 Nm navora, drugi je močnejši 1,8 litrski z 114 KM in
158 Nm navora in omogoča dinamičnejšo vožnjo. Turbodieselski agregat
z neposrednim vbrizgom s prostornino 2,2 l pa premore 110 KM in
230 Nm navora. Ta motor vsebuje prvo aplikacijo "M-fire" tehnologije
moduliranega kinetičnega zgorevanja z zelo zmanjšano emisivnostjo
saj in dušikovih oksidov, in s tem pripomore k mirnejšemu teku
in manjši hrupnosti.
Moment
se pri vseh treh motorjih prenaša na asfalt preko prednje osi,
s pomočjo petstopenjskega ročnega menjalnika, pri močnejši bencinski
različici pa tudi preko 4-stopenjskega avtomatskega menjalnika.
Za vzmetenje skrbi spredaj MacPhersonova vzmetna roka, zadaj pa
edinstvena " multi link " obesa, ki je znana po sposobnostih da
ob minimalnih spremembah lastne geometrije, v pogojih športne
vožnje oziroma pri vožnji po slabem cestišču zagotavlja stabilno
in udobno vožnjo, zagotavlja pa tudi da je stik pnevmatik s cestiščem
konstanten, saj povzroči da se kolo giblje vertikalno skladno
z karoserijo.
Ustavljanju vozila služijo 4 kolutne zavore opremljene z ABS zavornim
sistemom, in posebnim Nissanovim sistemom " brake asist ", ki
zagotavlja optimalno zaviranje v kritičnih trenutkih ko voznik
ni zbran, in ne pritisne zavornega pedala dovolj da bi sprožil
ABS, in ta sistem pomaga doseči točko vklopa, tako da se res varno
ustavite.
Zagotovo je nova Almera veliko presenečenje za tradicionalno staro
celino, ki konkurenci ne bo dala spati. S svojo ceno, ki se giblje
od 2450 tisočakov pa tja do 3200 tisočakov, bo zagotovo zapeljala
tudi v naše garaže. Saj se je Nissan s tem avtomobilom postavil
spet na svetlo stran. Tudi pri nas !
|