Zgodba
se je začela že v sedemdesetih letih. Takrat so namreč pri Renaultu
prvič izdelali limuzinski avtomobil nižjega razreda. Najbrž vsem
poznanemu avtomobilu R 5 so na zadnji konec nataknili podaljšek
in tako naredili iz petvratnega štirivratni avtomobil. Renault
Siete je bil namenjen predvsem Španskemu in pa Portugalskemu trgu.
Sedaj po približno tridesetih letih so v takšno obliko predelali
enega od potomcev petice, Clia II.
Štirivratni
Clio ali Thalia kot se ta avtomobil imenuje, je posajen na enako
podvozje, kot pet in trovratni model. Zunanji izgled pa je zadaj
močno spremenjen in na trenutke zelo neskladno izpeljan. Dolžina
avtomobila je močno povečana in je s 4150 mm dolžine kar za 377
mm daljša od Clia. To pa seveda pomeni ogromno povečanje partljažnega
prostora in to kar na 510 litrov prostornine. Ta se sedaj lahko
kosa z avtomobili srednjega razreda. Za primerjavo lahko povem,
da ima za 60 l več prostora v partljažniku kot Renult Laguna.
Pri predelavi je potniški prostor ostal nespremenjen. So pa Thaliji
namenili le določeno izbiro opcij opremljenosti. Na voljo bosta
le dve stopnji opreme in sicer RN in RT. Opremljenost se ne bo
dosti razlikovala od Cliov z istimi oznakami. Model RN bo imel
med drugim odbijače ter zunanja ogledala v barvi karoserije, dve
varnostni blazini, zatemnjena stekla in 14-palčna jeklena platišča.
RT pa bo nudil še servo volan, sprednji meglenki, centralno zaklepanje,
električni sprednji stekli in zunanja ogledala in merilnik vrtljajev
motorja. Seveda bo možno dokupiti še kar nekaj dodatne opreme,
na primer klima naprava, ABS, stranski varnostni blazini. Pri
obeh različicah bo motor z 1390 kubičnimi centimetri prostornine
s po dvema ventiloma nad vsakim valjem in z močjo 75 konjev. Model
RT pa bo na voljo tudi s sicer enako velikim, vendar šestnajstventilskim
motorjem, ki razvije 98 konj. Oba motorja sta v kombinaciji s
petstopenjskim ročnim menjalnikom.
Tovarna,
ki izdeluje Renault Thalia že od lanskega leta je v Bursi v Turčiji.
Prvotno je bila Thalia namenjena le Turčiji in tržiščem okoli
nje, a so zaradi velikega zanimanja njen trg razširili. Po velikem
uspehu v Rusiji in Južni Ameriki pa je končno prišla še do centralne
Evrope. Tu ga bo moč kupiti v Sloveniji, na Slovaškem, Češki,
Poljski, Hrvaški in na Madžarskem, kjer je povpraševanje presenetljivo
visoko. Pri Renaultu pravijo, da je ta avtomobil namenjen predvsem
pripadnikom srednjega socialnega statusa, kot so mlajše družine,
samske ženske, starejši zakonski pari in pa seveda razna podjetja,
ki bodo Thalie uporabljala predvsem za izposojo ali službene avtomobile.
Glede
na rezultate na tujih trgih, bo avtomobil imel kupce. Pri nas
načrtujejo letos prodajo okoli 1500 vozil. Ta novi Renault predstavlja
konkurenco Daewoo Lanosu, Hyundai Accentu, Polu Classic ter Astri
Classic. Kupce jim bo zaradi ugodne kombinacije prostornosti,
cene in pa seveda statusa limuzinske oblike najverjetneje tudi
uspelo prevzeti. Torej bo povečanje ritke donosno. Vsaj tako upajo
in napovedujejo pri Renaultu.
|