novice
povezave
trgovina
prireditve
NEPREMICNINERACUNALNISTVOAVTOMOBILIZEMOBVESTILATURIZEMPI - PORTALPETYAASTROLOGIJAFORUMTRGOVINA
MARKETING-OGLAŠEVANJESi21 uporablja omrežje SOFTNETSi21 uporablja omrezje
| AVTOMOBILIZEM | RENAULT | SCENIC | RX4
TWINGO
CLIO
MEGAN
SCENIC
LAGUNA
povezave

AltaVista
    Najdi:
 
 

 


RENAULT SCÉNIC RX4

PR

Utemeljitelj in vodilni v segmentu kompaktnih enoprostorcev Renault Scénic zdaj združuje zasnovo kompaktnega enoprostorca s prednostmi vozila za prosti čas s pogonom na vsa štiri kolesa

 

SCÉNIC RX4
TEHNIČNI PODATKI
SLIKE
FORUM
PR

Scénicom RX4 je postal Renault prvi evropski avtomobilski proizvajalec širokega spektra, ki posega na trg takoimenovanih športno-funkcionalnih vozil (Sport Utility Vehicles), saj prvi ponuja kompakten enoprostorski avtomobil s pogonom na vsa štiri kolesa. Poleg prepoznavno terenskega izgleda, so to novo inačico Scénica zasnovali z namenom, da bi potnikom zagotavljal enako udobje, zmogljivosti in užitek pri vožnji kot običajni cestni modeli, obenem pa bi jim nudil možnost, da na izletih ali počitnicah brez skrbi vozijo po vseh vrstah cest. Scénic RX4 je od svojih cestnih modelnih bratov prevzel najvišjo raven serijske opreme in tudi ponudbe motorjev (bencinski 2.0 16V, jeseni pa še turbo-dizelski 1,9 dCi).

Potem ko je bil njihov delež na francoskem tržišču in drugod po Evropi leta 1990 še zelo skromen, klasični terenci in športno-funkcionalna vozila s pogonom na vsa štiri kolesa danes v Franciji predstavljajo 2,5% skupnega trga vseh avtomobilskih znamk. Močno rast tega segmenta vozil velja pripisati predvsem velikemu razmahu trga takoimenovanih športno-funkcionalnih vozil ali rekreacijskih terencev (SUV - Sport Utility Vehicles), ki se je razvil v Združenih državah. Gre za naraščajočo tržno nišo, v kateri skušajo proizvajalci osvojiti skupino kupcev, ki želijo izstopati in se voziti v drugačnih avtomobilih. Čeprav imajo stalen pogon na štiri pogonska kolesa, te terence več kot 80% časa uporabljajo v mestni vožnji.

V primerjavi s preostalo Evropo se v Franciji park športno-funkcionalnih vozil šele začenja oblikovati: do konca leta 1999 je bilo novo registriranih športno-funkcionalnih vozil okrog 17.500, v primerjavi s 26.000 v Nemčiji in 48.000 v Veliki Britaniji. Z uvedbo Scénica RX4 se bo tržišče vozil za prosti čas s pogonom na vsa štiri kolesa v letu 2001 povečalo na blizu 30.000 primerkov.

Razred vozil za prosti čas s pogonom na vsa štiri kolesa, ki je v polnem razmahu, je še posebej oživil prihod nekaterih novih izdelkov. Predhodnikom, kot so Toyota RAV4, ali Suzuki Vitara, se pridružujejo vse močnejši tekmeci : Honda CR-V in ostali, kot na primer Land Rover Freelander, so si kmalu po prihodu na tržišče izborili svoje mesto. Danes celo specializirani avtomobilski proizvajalci, kot so Audi, BMW ali Porsche, brez oklevanja z lastnimi modeli vstopajo v ta tržni razred.

Scénic RX4 bo za Renault osvajal nove kupce, saj predstavlja za to znamko povsem novo ponudbo. Umešča se med takozvane kompaktne enoprostorce in športno-funkcionalna vozila (SUV). Namenjen je vožnji po urejenih cestah, a tudi po vseh drugih vrstah poti. Scénic RX4 je namenjen zelo pisani druščini morebitnih kupcev: poleg lastnikov običajnega Scénica še tistim, ki že imajo “rekreacijskega terenca”, ter ljubiteljem kombi avtomobilov in celo običajnih petvratnih limuzin, ki si v naslednjem avtu želijo dobiti nekaj več.

Renault tako obnavlja dolgoletno tradicijo modelov s štirikolesnim pogonom, ki jo je prekinil leta 1993 z zaključkom distribucije modelov znamke Jeep.

Zunanja oblika, značilna za vozila s štirimi pogonskimi kolesi

Različica RX4 ne more skriti sorodnosti z ostalimi inačicami Scénicove palete, od katerih je povzela splošno obliko. V sprednji del vozila so že vgrajene novosti iz prenovljenega Scénica: motorni pokrov, ki ima na maski črno mrežo s strukturo satovja in velika dvojna žarometa z vgrajenima smerokazoma. Ta še posebej izstopata zaradi črne obrobe pod krovnimi stekli, kar mu daje še bolj terensko-športni videz. Električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali sta večji. Da bi zagotovili boljšo zaščito pred udarci in praskami, so karoserijske dele prevlekli s široko zaščitno obrobo v 4 barvnih odtenkih, ki so usklajeni s 7 barvami karoserije: zelena, rdečkasto rjava, mornarsko modra in antracitna temno siva. Nova, izrazitejša in bolj izbočena odbijača zaključujeta te stranske zaščite, ki se tako zlivajo z obliko vozila. Prednji odbijač je za doplačilo lahko okrepljen z dodatnim zaščitnim okvirjem. Prednja blatnika, ki sta tudi na tem Scénicu iz prožnega kompozita, s svojo zajetnostjo razširita prednji del vozila.

Sprememba oblike je še bolj opazna na zadnjem delu avtomobila. Dvižna vrata prtljažnika so zamenjali z dvojnimi vrati, katerih zgornji del se je dvižen, zelo masiven spodnji del pa so krilna vrata, ki se odpirajo na levo stran. Odpiranje teh obeh delov je električno in sekvenčno. Pomožno kolo so iz dna prtljažnika prestavili na zunanji del avtomobila in je po novem pritrjeno na spodnji del zadnjih vrat. Prekrito je s posebnim pokrovom iz kompozita v barvi karoserije in zaščiteno proti kraji. Za doplačilo je na voljo tudi poseben prtljažnik.

Športna in razkošno obdelana notranjost

Glede svoje notranjosti Scénic RX4 ohranja vse prednosti običajnih različic tega modela: ravno dno, visoko nameščene sedeže, ki vozniku in potnikom omogočajo odlično preglednost, veliko bivalno udobje in trije posamični sedeži zadaj s številnimi možnostmi preoblikovanja prostora, ter številni domiselno razporejeni odlagalni prostori.

Notranja oprema je športno in bogato obdelana. Črni zgornji del armaturne plošče izstopa zaradi kontrasta z ostalimi oblogami, ki so jim namenili muškatne odtenke. Barva preproge ter tkanina sedežnih prevlek sta posebej prilagojeni tej inačici Scénica. Kasneje bo za doplačilo predvidoma na voljo tudi notranja oprema z usnjenim oblazinjenjem s posebno teksturo.

Dva zmogljiva motorja

Poleg izstopajočega videza in svoje izvirne zasnove, ima Scénic RX4 tudi očem bolj skrite prednosti: ponuja izjemno bivalno udobje in užitek pri vožnji. Scénic RX4 lahko poganjata dva sodobna motorja, en bencinski in en turbo-dizelski:

- 2-litrski 16-ventilski bencinski motor z variabilnim krmiljenjem ventilov že vgrajujejo v Laguno, Espace in Scénic. Ta motor ima oznako ”F4R“ in zmore 140 KM (101,5 kW) pri 5.500 vrtljajih na minuto in 190 Nm (19,4 mkg) navora pri 3.750 vrtljajih na minuto;

- Novi turbo-dizel motor 1.9 dCi z neposrednim vbrizgavanjem goriva preko skupnega voda (Common Rail) zmore 105 KM (75 kW) pri 4.000 vrtljajih na minuto in razvije navor 200 Nm (20,7 mkg) že pri 1.500 vrtljajih na minuto.

Posebnost teh dveh motorjev je njuna velika prožnost, ki olajšuje pospeševanje in omogoča lagodno in prijetno uporabo že pri nizkih vrtljajih.

Prilagojena zgradba avtomobila

Zaradi vgradnje štirikolesnega pogona so morali prilagoditi tudi zgradbo avta. Da bi se izognili posegom v sprednji del dna vozila so pomožni okvir motorja znižali za 73 mm in s tem pridobili dovolj prostora za pogonsko gred. Pomožni okvir je galvansko zaščiten in prevlečen še s plastjo zaščitne barve.

Zaradi vgradnje novega pomožnega okvirja, ki je zadaj zamenjal poltogo premo s štirimi torzijskimi drogovi, se je spremenil pod v predelu prtljažnika, kjer ni več ležišča rezervnega kolesa. Nadomestila ga je vdolbina, v kateri sta spravljena za štirikolesni pogon prilagojena dvigalka in ključ.

Za predelavo vrat prtljažnika, katerih spodnji del se krilno opira na levo in dvižne zgornje polovice vrat, so morali prilagoditi zadnji del karoserije, ki ima na ta račun dodatne ojačitve.

Stalni prenos pogonske moči na vsa štiri kolesa

Glavna tehnična novost je stalni prenos pogonske moči na vsa štiri kolesa, ki ga je Renault razvil skupaj z avstrijskim specializiranim podjetjem Steyr Daimler Puch. Sistem prenosa moči sestavljajo poseben menjalnik z dvema izhodoma, tridelna kardanska gred z dvema vmesnima homokinetičnima zgloboma, viskozna sklopka, drugi diferencial zadaj in dve dodatni polgredi. Izpušni sistem so morali spremeniti, da so pridobili prostor za vgradnjo gredi.

Sistem prenosa moči je zasnovan tako, da neprekinjeno in brez posredovanja voznika prilagaja porazdelitev pogonske moči na vsako od prem. Uravnavata ga viskozna sklopka in elektronsko vodeni sistem za preprečevanje zdrsavanja koles. Viskozna sklopka omogoča samodejno in hipno prerazdelitev pogonske moči med sprednji in zadnji kolesi glede na njihov oprijem. Elektronsko vodeni sistem za preprečevanje zdrsavanja koles pa deluje na sprednji kolesi in tako stalno zagotavlja pogonsko moč v vseh okoliščinah.

Zahvaljujoč združenemu delovanju teh dveh sistemov lahko Scénic RX4 s pogonom na vsa štiri kolesa brez težav premaga vsako situacijo s slabšim oprijemom, kot je na primer vožnja po zasneženih cestah.

Menjalnik z dvema izhodoma

Posebni menjalnik z dvema izhodoma je Renault razvil skupaj s podjetjem Steyr Daimler Puch, ki je prevzelo izdelavo karterja in zobnikov dodatnega izhoda. Ta Renaultov menjalnik ” JC7 “ je nadgradnja menjalnika, ki ga vgrajujejo v Scénica z dvema pogonskima kolesoma in je tudi ohranil njegove glavne karakteristike.

Udobje in dobre vozne lastnosti v vseh pogojih vožnje

Sprednja prema ostaja tipa Mac-Pherson s spodnjima trikotnima vodiloma in je zasnovana tako, da ustreza vožnji po vseh vrstah vozišč, od urejenih cest do gozdnih poti. Spodnji trikotni vodili sta iz litega železa, ojačali so vzmetni nogi in dodali poseben stabilizator. Pri izboru nastavitve blažilnikov in vzmetenja so upoštevali zelo raznoliko uporabo, ki ji je Scénic RX4 namenjen.

Zadnja prema pa je popolnoma drugačna od tiste, ki je vgrajena v Scénic s pogonom na prednji kolesni par. Zadnji kolesi sta po novem posamično vpeti. Poltogo premo s 4 torzijskimi drogovi so zamenjali z vzmetenima in blaženima vzdolžnima nihalnima ročicama. Vsi ti deli so pritrjeni na galvansko zaščiten pomožni okvir. Slednji nosi tudi dodatne dele štirikolesnega pogona: viskozno sklopko, zadnji diferencial in polgredi.

Z razdaljo od tal povečano na 210 mm in z velikim hodom obes je Scénic RX4 kos vsem vrstam slabo prevoznih poti. Homologirali so ga tudi za uporabo na brezpotjih (”Off-road“).

Velika 16-palčna kolesa so opremljena z Michelinovimi pnevmatikami tipa XPC z merami 215/65-16H, ki so jih zasnovali za vožnjo po najrazličnejših cestiščih in tudi izven njih. Zavorni sistem, ki vključuje protiblokirni zavorni sistem (ABS) z elektronskim prerazporejanjem zavorne sile (EBV) na zadnji kolesi, tvorijo štirje koluti. Sprednja sta prisilno hlajena in imata premer 280 mm, zadnja s premerom 265 mm pa sta polna.

Scénic RX4 je od običajne različice s pogonom na prednji kolesi težji za 175 kilogramov. K povečani teži prispevajo mehanski sklopi, ki jih Scénic z dvema pogonskima kolesoma nima, ojačano ogrodje vozila ter obogatena oprema. Kot vse ostale različice iz Scénicove palete, tudi RX4 sestavljajo v tovarni Georges Besse v francoskem mestu Douai, kjer je skupna dnevna proizvodna količina pred kratkim dosegla številko 1800.

Oprema, vredna razkošne limuzine

Novi Scénic RX4 prihaja na trg s tako popolnim (enim samim) paketom serijske opreme, da je primerljiv z avtomobili višjega razreda. Kasneje bo predvidoma na voljo še razkošnejši paket z usnjenimi prevlekami.

Serijska oprema Scénica RX4 na slovenskem trgu obsega:

Varnost :

  • Protiblokirni zavorni sistem (ABS) s prerazporejanjem zavorne sile EBV
  • Sistem za preprečevanje zdrsavanja sprednjih koles
  • Varnostni blazini s programiranim praznjenjem za voznika in sovoznika
  • Stranski varnostni blazini za varovanje glave in prsnega koša
  • Varnostna pasova z zategovalnikoma in omejevalnikoma zatezne sile spredaj
  • Ergonomsko oblikovana varnostna sprednja vzglavnika, nastavljiva po višini

  • Trije tritočkovni varnostni pasovi zadaj, od tega sta stranska opremljena z omejevalnikoma zatezne sile
  • Trije po višini nastavljivi in vgrezljivi vzglavniki na zadnjih sedežih
  • Sistem pritrdišč ISOFIX za pritrditev otroških varnostnih sedežev na obeh stranskih zadnjih sedežih
  • Bočne ojačitve
  • Protipožarni varnostni sistem
  • Blokada zagona motorja
  • Meglenki spredaj
  • Dnevne luči
  • Naprava za pranje žarometov
  • Asferično zunanje ogledalo na voznikovi strani

Udobje :

  • Klimatska naprava s protiprašnim filtrom
  • Hlajen predal pod osrednjo konzolo
  • Termo-odbojno vetrobransko steklo
  • Zatemnjena ostala stekla
  • Potovalni računalnik s 7 funkcijami (z motorjem 2.0 16V))
  • Radio-kasetofon 4x15 W z RDS in upravljalnikom ob volanu novega rodu, 6 zvočnikov
  • Servo volan, nastavljiv po višini
  • Voznikov sedež nastavljiv po višini in v ledvenem delu
  • Centralno zaklepanje z daljinskim upravljanjem na radijsko frekvenco in sistem za samodejno zaklepanje vrat med vožnjo
  • Brisalniki spredaj z dvema hitrostima in intervalnim delovanjem
  • Trije ločeni sedeži zadaj nastavljivi vzdolžno, stranska z nastavljivim naklonom naslona
  • Električni pomik sprednjih stekel
  • Električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali
  • Lita platišča ”INCA“
  • Pokrov rezervnega kolesa v barvi karoserije

 

Za doplačilo pa je moč izbrati še:

  • Dve dvižno-drsni stekleni strešni okni z električnim pomikom
  • Samodejnost klimatske naprave
  • Radio s predvajalnikom zgoščenk namesto kasetofona
  • CD-strežnik za 6 zgoščenk
  • Električni pomik stekel zadaj
  • Poseben prtljažnik
  • Dodatno ojačitev prednjega odbijača
  • Kovinsko ali biserno barvo

Scénic RX4 je na voljo v 7 karoserijskih barvah, od tega dveh navadnih in petih kovinskih oziroma bisernih.

Navadni: kraljevsko modra (bleu roi) *

temno modro-zelena (abysse) *

Kovinske ali biserne: biserno srebrna (boréal)

bakreno rdeča (rouge cuivre) *

stepska svetlo zelena (vert steppe)

živo zelena (vertigo)

sadrasto modra (gypse).

* avtomobili v označenih barvah imajo odbijače in zaščitne plastične obloge usklajene z barvo karoserije, sicer so antracitno sive.

Prodaja Scénica RX4 je v Sloveniji stekla 16. junija 2000 z 2-litrskim 16-ventilskim bencinskim motorjem in izhodiščno ceno okrog 5.180.000 tolarjev.

Prodaja različice s turbo-dizelskim motorjem 1.9 dCi bo predvidoma stekla jeseni leta 2000.

| novice | Morel | gospodarstvo | kultura | svet | Slovenija | šport | TV | film | glasba | nepremičnine | računalništvo |
| avtomobilizem | obvestila | turizem | šolstvo | Petya | forum | povezave | astro novice | trgovina |
© 1994-2000 Si21 / Kabi d.o.o.
Telefon: +386 (0)1 541 92 80
E-mail: Si21@kabi.si