Renault, se po nekajletnem premoru z modelom
Scénic RX4 zopet vrača v družbo avtomobilov, s stalnim
štirikolesnim pogonom. Le ta je nastal v sodelovanju s
strokovnjaki avstrijskega podjetja Steyr-Daimler-Puch.
Model
RX4 ne more skriti sorodnosti z ostalimi Scénic-i. Na
prvi pogled pa vseeno opazimo, da je bistveno višji od
ostalih modelov (kar za 9cm), ter široko zaščitno (plastično)
obrobo karoserije, ki je na voljo kupcu v štirih barvnih
odtenkih.
Še
največja sprememba oblike je vidna na zadnjem delu, kjer
so dvižna vrata prtljažnika zamenjali z dvojnimi vrati,
katerih zgornji (stekleni) del je dvižen, spodnji del
pa so krilna vrata, ki se odpirajo na levo stran. Odpiranje
obeh delov je električno in sekvenčno (ročno).
Za še eno spremembo na zadnjem delu je poskrbela popolnoma nova zadnja prema (posamične obese), ki je izrinila rezervno kolo iz dna prtljažnika na spodnji del zadnjih vrat. Kolo je prekrito s posebnim pokrovom (v barvi karoserije) in zaščiteno proti kraji. V notranjosti se RX4 ne razlikuje od ostalih modelov Scénic-a, le da so pridobili dodatnih 10l (prej 100l) odlagalnih površin v zadnjih vratih. Tudi barva preproge ter tkanina sedežnih prevlek sta prilagojeni različici RX4.
Spregovorimo
še besedo dve očem bolj skritih stvareh, kot so motor
in prilagojena zgradba vozila (štirikolesni pogon). Trenutno
vam je na voljo le 2- litrski bencinski motor z oznako
“F4R”, ki ga že vgrajujejo v Laguno, Espace, ter ostale
modele Scénic. 16-ventilska tehhika in 140 KM (101.5kW)
pod pokrovom zmore največjo hitrost 180 km/h in pospešek
od 0 do 100 km/h v 11,9 s. Za jeseni pri Renaultu napovedujejo
še novi turbo-diesel motor, 1.9 dCi z neposrednim vbrizgavanjem
goriva preko skupnega voda (Common Rail). Le ta zmore
105 KM (75 kW) pri 4.000 vrtljajih na minuto in zmore
končno hitrost 160 km/h, ter porabo goriva 7,4 l.
Zaradi
vgradnje štirikolesnega pogona so morali prilagoditi tudi
zgradbo avta.Tako so pomožni okvir motorja znižali za
73 mm in s tem pridobili dovolj prostora za pogonsko gred.
Sistem prenosa se začne pri menjalniku z dvema izhodoma,
nadaljuje se preko tridelne kardanske gredi z dvema vmesnima
homokinetičnima zgloboma. Viskozna sklopka, ki je nameščena
pred zadnjim diferencialom omogoča samodejno in hipno
porazdelitev pogonske moči med sprednjimi in zadnjimi
kolesi.
Elektronska zapora diferenciala, ki skupaj s sistemom ABS preprečuje prekomerno zdrsavanje pogonskih koles tako skrbi za boljši oprijem vozila. Celoten sistem deluje popolnoma samodejno in zahvaljujoč delovanju teh dveh sistemov lahko Scénic RX4 premaga “vsako” oviro, ki se vam najde na poti (npr. zasnežene ceste). Z razdaljo od tal povečano na 210 mm in z velikim hodom obes je Scénic RX4 homologiran tudi za uporabo na brezpotjih (Off road). Cena osnovnega modela RX4 je 5.181.622 SIT, za doplačilo pa lahko dobite še samodejno klimatsko napravo, kovinsko barvo,… Kasneje bo na voljo še razkošnejši paket z usnjenimi prevlekami. RENAULT je tako s Scénic-om RX4 postal prvi evropski proizvajalec, ki ponuja kompakten enoprostorski avtomobil s pogonom na vsa štiri kolesa.
Matej Umek
|