Prilagodljivo
hidravlično sklopko (ATC - Automatic Torque Coupling) sestavlja
rotor z devetimi bati in hidravličnim krožnim sistemom. Rotor
je povezan z zadnjima, ohišje sklopke pa s prednjima kolesoma.
Kadarkoli med prednjo in zadnjo osjo nastane razlika v hitrosti
vrtenja koles, bati drsijo po valovitem kolutu (kot vrhovi
ventilov po odmikačih na gredi) in pričnejo poganjati hidravlično
črpalko. Nastali pritisk v hidravličnem sistemu vedno bolj
otežuje gibanje batov, ki otrdijo in zato vedno težje drsijo
po valovitem kolutu. Ta je vpet na rotor in tako naposled
pride do povsem toge povezave med prednjimi in zadnjimi kolesi
in prenosa navora na zadnji kolesi.
|
Naslednik legendarne katrce,
Kangoo, ki je nedavno tega prejel štiri zvezdice za varnost po
standardu EURO-NCAP, je zdaj na voljo z dodatnim parom pogonskih
koles. Podvozje še vedno temelji na posamičnih obesah, ki pa imajo
zdaj daljše hode. Dodatne spremembe vključujejo še višjo oddaljenost
od tal (200 mm), zaščitno ploščo po motorjem, nekaj zunanjih in
notranjih sprememb ter pa pogonsko gred na zadnji par koles. Poleg
neasfaltnim podlagam namenjenemu izgledu, je Kangoo 4x4 dodatno
povečal svojo gibljivost še z novim 1,6 16V bencinskim motorjem.
Poleg tega je na voljo še dizelski 1,9 dCi, kasneje pa se mu bosta
pridružila še 1,2 16V in 1,5 dCi. Za nameček Renault tokrat ne
odkriva zgolj novega segmenta (teh so, kot se radi pohvalijo sami,
svetu pokazali že več), ampak je s prenosom moči na zadnji kolesni
par predstavil še strokovni javnosti neznan sistem avtomatične
hidravljične sklopke (ATC) iz bratske hiše Nissan. Ta omogoča,
da se 100 odstoten prenos moči na prednji kolesi zmanjša le v
primeru njunega nepopolnega oprijema s podlago. V praksi je to
dupliranje moči čutiti kot nežen poseg, zavoljo katerega se v
pogonsko gibanje zganeta zadnji kolesi. Prednost je seveda manjša
stalna obremenitev in obraba celotnega pogonskega sklopa, nižja
poraba goriva, na drugi strani pa skoraj identična zmogljivost
vozila na zahtevnejši podlagi.
Z
novimi, dodatnimi sposobnostmi, pa Kangoo ni izgubil nobene kvalifikacije,
ki ga je že prej postavila na mesto izjemnega v svojem razredu.
Malce pekoča je pri vsej stvari le cena, ki štarta od 3.320.000
tolarjev naprej. Prodaja pri nas steče 5. novembra, nekje do konca
koledarskega leta pa bo vozila z letošnjim letnikom moč dobiti
po nižji ceni če boste le dovolj urni. Hkrati ne smemo pozabiti
omeniti, da bo istočasno trgu ponujen tudi Kangoo Express 4x4.
|