Človek
od avtomobila pričakuje čedalje več stvari, ki se med seboj po
naravi izključujejo, proizvajalci avtomobilov pa se na nasprotni
strani čedalje bolj trudijo ukrojiti avtomobil po željah kupcev,
kar seveda postaja čedalje težje. Zaenkrat jim to še dokaj dobro
uspeva, vedno pa se je potrebno odpovedati eni stvari na račun
druge.
Lep primer so sodobni terenci,
med katere spada tudi testirani Terrano. Po cestah se vozi že
od leta 1993, do sedaj pa so ga že dvakrat temeljito prenovili.
Največ so se ukvarjali s civiliziranjem, zato je trenutni Terrano
po voznih zmogljivostih in obliki veliko bližje avtomobilom, kot
so bile predhodne različice.
|
Kromirana
maska in cevi že od daleč kažejo pravo naravo Terrana
|
|
Testni Terrano je imel tri vrata, obstaja
pa tudi daljša različica s petimi vrati. Oblikovan je dokaj sveže
in sodobno, s tipično Nissanovo terensko masko, ki je bila pri
testnem celo kromirana, na sredini pokrova motorja je velika odprtina
za zajem zraka za intercooler, ki da Terranu specifičen videz.
Poteze karoserije so ravno prav zaobljene, da še dajejo vtis terenskega
vozila in ne pomehkužene cestne limuzine. Streha se na zadnjem
delu konča s spojlerjem, od tu naprej pa se nadaljujejo zadnja
vrata, ki se odpirajo na stran, seveda pa na njih kraljuje rezervno
kolo. Karoserija je tako tipično terenska, postavljena na šasijo,
ki je spredaj podprta posamično z dvema tritočkovnima vodiloma,
zadaj pa s togo premo in vijačnimi vzmetmi - pravo terensko podvozje
torej. Na vsaki osi je dodan še prečni stabilizator, ki preprečuje
pretirano nagibanje karoserije na terenu in v ovinkih. Med vožnjo
to dobro čutite, saj se karoserija tudi v bolj hitro voženih ovinkih
na cesti dokaj malo nagiba, avtomobil pa se dobro drži asfaltne
prevleke. Upal bi si celo trditi, da se v ovinkih obnaša bolje
kot nekateri osebni avtomobili. Zaradi zadnjega pogona se da vozilo
zelo dobro nadzorovati pri morebitnih zdrsih, vendar pa se tega
izogibajte, če niste vešči lovljenja zadka. Še posebej zato, ker
zaradi majhnega nagibanja avtomobil slabše nakazuje zdrs. Vendar
pa pri majhnem pretiravanju ne bo problema in avtomobil se bo
hitro postavil v pravilni položaj. Za cestno vožnjo je volanski
mehanizem nekoliko premehak in posreden, vendar gre tu spet za
kompromise s terensko vožnjo, kjer je tak mehanizem ravno pravi.
Morda bo koga, ki je vajen osebnih avtomobilov, na cesti motilo
tudi nekoliko bolj izrazito vzdolžno nagibanje, kar pa je žal
tudi posledica terenskega podvozja in krajše medosne razdalje.
Od terencev, naj bodo japonski, nemški ali angleški, pač ne moremo
pričakovati voznih lastnosti in udobja, ki jih imajo osebni avtomobili.
|
Na
terenu se počuti kot srna v gozdu.
|
|
Povsem druga pesem pa je na terenu.
Tu se kratka medosna razdalja odlično izkaže pri zahtevnih terenskih
manevrih, pa tudi pri vožnji čez previse ne boste tako hitro nasedli.
Tudi minimalna oddaljenost 21 cm od tal kaže na to, da sedite
v terencu in ne "terencu". Na makadamski cesti se dobro
drži podlage, tudi če vozite samo z zadnjim pogonom, če pa priklopite
še prva kolesa, lahko zares hitro in varno vozite tudi po slabših
poteh. Vendar tudi tu razmeroma trdo podvozje včasih prenese neprijeten
sunek na hrbtenice.
Na terenu se odlično izkaže
že samo zadnji pogon, če pa želite od avtomobila še več, lahko
vklopite tudi prednjega, v skrajnih razmerah pa je tu še reduktor
in avtomatska zapora zadnjega diferenciala. Zadnja kombinacija
vas spravi iz še tako nezavidljive situacije. Blata z globino
pod 10 cm skoraj ne čutite, pa tudi nekaj cm več ne bo problem,
vse dokler ne nasedete.
|
Zadnja
vrata skrivajo majhen prtljažnik .
|
|
Pretiravanja na terenu pa ne priporočam
iz drugega razloga. Na terenu je potrebno običajno več sprehodov
iz avtomobila in nazaj, notranjost pa za to ni najbolj primerno
opremljena, saj je za takšne podvige preveč luksuzna. Sicer so
materiali v potniški kabini izbrani tako, da vzdržijo nekaj umazanije,
vendar lepše izgledajo, če malo pazite. Da je notranjost res avtomobilska,
kaže že imitacija lesa na armaturni plošči in solidna plastika.
Testni Terrano je imel poleg tega tudi klimatsko napravo, el.
pomična prednja stekla, dve varnostni vreči, nastavljive varnostne
pasove po višini in dobro nastavljiv volan in sedeže. Seveda ne
manjkajo tudi držala za pločevinke in CD-izmenjevalec. Kot osebni
avto, mar ne? Sedenje za volanom je visoko in dokaj pokončno,
pregled pa je dober na vse strani, tudi nazaj. Vstopanje na sprednje
sedeže je zaradi širokih vrat dokaj elegantno, na zadnjo klop
pa precej težje. Je pa potem na zadnji klopi veliko prostora za
noge, kar za prednja sedeža ne bi mogli trditi.
|
Imitacija
lesa in solidni materiali za kultiviranost .
|
|
Motor ni biser sodobne tehnike, saj
je še klasične dizelske zasnove z dvema ventiloma na valj in visokotlačno
črpalko, ki jo nadzoruje elektronika. Pa vendar se napaja preko
turbinskega polnilnika in hladilnika vstopnega zraka, kar mu da
še nekoliko večjo moč (125 KM) in lepše razporejen navor (278
Nm pri 2000 vrt./min). Motor je temu avtomobilu "pisan na
karoserijo", saj ima lastnosti, ki jih potrebuje voznik za
terensko vožnjo, hkrati pa tudi dobro potegne. Odlično vleče že
od 1200 pa vse do okoli 3500 vrt./min, kjer postane (pre)glasen,
učinka pa ni več. V spodnjem območju vrtljajev, kjer tudi največ
obratuje, pa se odlično izkaže tako glede zmogljivosti, kot tudi
porabe, prožnosti in hrupa. Tudi kakšno prehitevanje ne bi smelo
biti problem. Kot vsak turbo motor pa ima tudi ta majhno zakasnitev
zaradi vztrajnosti turbine, ki pa ni moteča in jo večinoma niti
ne občutite. Povprečna poraba je okrog 11 litrov na 100 km, kar
je sicer nekoliko več od primerljivih osebnih avtomobilov, vendar
pa velika čelna površina in velik količnik zračnega upora terjata
svoj davek.
Terrana bi lahko umestili nekje
v sredino ponudbe teh avtomobilov, saj obstajajo tudi bolj cestni
in tudi bolj terenski terenci, ravno zato pa je Terrano dobra
kombinacija obojih. Če se vsaj vsake toliko vozite tudi po brezpotjih
a pri tem ne pretiravate, hkrati pa bi želeli tudi udobje in vožnjo
po avtocestah, potem je ta avtomobil idealen za vas. Samo za luksuzno
vožnjo po mestu pa raje še enkrat premislite. Vendar pa lahko
mirno napišem, če bi politiki sklepali tako dobre kompromise,
bi verjetno živeli mnogo bolje in bi si lažje privoščili skoraj
6 milijonov vrednega Terrana II.
|