Že
kar nekaj let jo lahko videvate na naših cestah, pred kratkim
pa so jo še nekoliko posodobili, tako bo ostala še nekaj let v
prometu. Japonci so Primero namenili izključno evropskemu trgu,
po zadnji prenovi pa se je še bolj približala evropski konkurenci
po obliki in po voznih lastnostih. "Skoraj" bi ji lahko
rekli evropski avtomobil.
Ta skoraj pomeni, da je še vedno ohranila nekaj
dobrih, a tudi nekaj slabih lastnosti, ki so tipične za avtomobile
iz te dežele. Oblika je tako uglajena in ravno prav zaobljena
za limuzino srednjega razreda. Zadek od strani morda deluje nekoliko
škatlasto, vendar mu da diskreten spojler pridih športnosti.
Da ima testni model res bolj športno naravo, boste ugotovili že
takoj, ko se boste vanj usedli. Pred vami se nahajajo merilniki
na beli podlagi, s posebej oblikovano pisavo oznak. Armaturna
plošča je dvobarvna, gumbi so obdani z gladko plastiko, na sredinski
konzoli pa so še dodatni vložki aluminija. Gumbi so priročno razporejeni
in v skladu z drugimi modeli te tovarne. Estetsko sporna je le
namestitev varnostne vreče pred sovoznikom, saj le-ta preveč izstopa
iz armaturne plošče. Predalov za odlaganje je dovolj, paziti je
potrebno le na pijačo med naslonjali, da jo po nesreči ne prevrnete
s komolcem. Tudi sedeži ustrezajo športni duši tega avtomobila.
Sedenje na zadnji klopi ne povzroča nobenih problemov tudi nadpovprečno
visokim ljudem. Tudi na daljših relacijah se lahko v tem avtomobilu
še vedno dovolj udobno pelje pet ljudi. Voznikov sedež se da dobro
nastaviti, bočni oprijem pa tudi ne razočara. Če se zavedate,
da sedite v limuzini srednjega razreda s pridihom športnosti in
ne v superšportniku, bo vse OK.
Če
ne že prej, boste dobili usta do ušes takrat, ko boste prvič prestavili
v prvo prestavo. Prestavna ročica ima res kratke hode, kot se
za oznako sport spodobi. Tudi natančnost prestavljanja ni slaba,
čeprav bi se lahko na tem področju bolj potrudili. Še posebej
pozorni morate biti na začetku pri prestavljanju iz 5. v 4. prestavo,
česar pa se hitro navadite. Prestavna razmerja so dobro preračunana
in dovoljujejo tudi bolj mirno križarjenje po mestnih in odprtih
cestah.
1,8-litrski motor spada v sredino ponudbe. Razvije moč 83kW (114KM)
pri 5600 vrt./min, največji navor pa znaša 158 Nm pri 2800 vrt./min.
Tovarniško podane zmogljivosti govorijo o 196 km/h maksimalne
hitrosti in pospešeku 11 s do 100 km/h. Številke res niso preveč
impresivne, če upoštevamo maso 1235 kg. V praksi pa se izkaže
s slabšim pospeševanjem v klanec zaradi pomanjkanja navora in
pogostejšim priganjanjem v višje obrate, če želite voziti bolj
dinamično. Zmanjšanje hrupa v potniški kabini je inženirjem dobro
uspelo, zato takšno priganjanje ni mučno za ušesa. Vseeno pa ta
motor kar zadostuje za ne preveč zahtevnega kupca. Ker je tu prestavljanje
pravi užitek, bi bilo kar malo škoda, če bi lenarili z menjalnikom.
Tudi kar se tiče porabe, se je motor dobro izkazal. Povprečna
poraba se običajno giblje med 7 in 8 litri na 100 km, z varčno
vožnjo pa je možno prevoziti 100 km tudi le s 6,4 l/100km.
Ena
glavnih novosti pri posodobitvi je podvozje, ki še bolj ustreza
zahtevnemu evropskemu kupcu. Zadnja prema multilink je že Nissanova
značilnost. Prednje obese so klasične posamezne obese z večtočkovnimi
vodili. Predvsem zadnja prema se dobro izkaže pri stabilnosti
vozila v ovinku, saj je zadek skoraj nemogoče spraviti iz vozne
linije. Avtomobil običajno podkrmari, razen v ostrih ovinkih po
klancu navzdol pri zaviranju, kjer bi vas lahko prehitel zadnji
konec. Na splošno pa se avtomobil dobro drži ceste, če le ne pretiravate.
Podvozje je dokaj tolerantno in dobro popravlja voznikove napake.
Nekoliko razočara le volanski mehanizem, ki je sicer ravno prav
mehak in neposreden, vendar pa za moj okus nudi premalo povratnih
informacij. Avtomobil se na neravni podlagi dobro obnaša. Podvozje
je na grbinah morda le za odtenek preglasno in pretrdo. To pa
je potrebno vzeti v zakup pri športosti. Pri višjih hitrostih
na avtocestah pa bi lahko bil avtomobil nekoliko bolj stabilen,
saj lahko postane nekoliko nemiren. Vzrok za to bi lahko pripisali
volanskemu mehanizmu in morda bolj slabo izbranim stabilizatorjem.
Seveda pa je to odvisno tudi od izbire gum, konfiguracije cestišča
ter od mnogih drugih faktorjev.
Spisek opreme pri temu modelu je zelo dolg. Za
ceno okrog 3,7 milijona SIT dobite v serijski opremi skoraj vse,
kar se da dobiti; od ABS, EBD, štirih varnostnih blazin, samodejne
klimatske naprave, pa do ogrevanih in električno nastavljivih
vzvratnih ogledal in električno pomičnih vseh štirih stekel, meglenk
in potovalnega računalnika.
Kot celota takšna konfiguracija avtomobila cilja na povprečne
evropske kupce, ki imajo radi prostoren avtomobil za pet ljudi,
za normalno varno vožnjo po mestih in za daljše izlete, hkrati
pa se ne želijo odreči nekoliko športnejšim lastnostim svojega
jeklenega konjička.
|