Nissanova
Micra, mikro avtomobil nižjega razreda, je na trgu že od leta
'92, vmes sicer nekoliko prenovljen, a še vedno prvotnih oblik
in dovolj uspešno prodajan, da ni potreboval zamenjave, ki sicer
sledi predvidoma v letu 2002, ko bo stal na isti platformi kot
novi Renaultov Clio, Twingo in še kak manjši Nissanov model.
Majhne
zunanje mere govorijo o mestni namembnosti avtomobila, oblikovno
pa bo verjetno bolj po godu predstavnicam nežnejšega spola, kot
večnim moškim željam po velikosti in moči. S po novem značilno
masko evropskih Nissanov z dvema ledvičkama kaže pripadnost znamki,
z oglato obliko zaobljenih robov pa prej japonski kot evropski
izvor, vendar po zaslugi velikih ravnih površin nudi zelo dobro
preglednost okoli vozila. Micra je maksi v notranjosti. Sicer
ne gre pričakovati čudežev, vendar pri malo več kot 3,7 metra
dolžine nudi več prostora, kot se zdi od zunaj, hkrati pa je občutek
prostornosti toliko večji zaradi že prej omenjenih velikih stekel.
Prednja potnika bosta zadovoljna s sedežema, ki sta ravno prav
trda in neutrujajoča in njunim pomikom, ki ga bodo cenili tudi
potniki na zadnji klopi, vendar raje na krajših poteh. Na daljših
ga zmanjka za kolena, težje nad glavo, saj je streha ravna čisto
do prtljažnih vrat pod katerimi je mikro prtljažnik, ki pa zadosti
mestnim nakupom in je še uporabno povečljiv. Pregledna a dolgočasna
je armaturna plošča z merilniki, ki so sicer zelo lepo pregledni
in prijetno osvetljeni, vendar nudijo le osnovne informacije,
v tem opremskem paketu ni obratomerja, nerodna je oddaljenost
radia, ki je nameščen na spodnjem delu sredinskega dela in zato
precej od rok. Da ga dosežete, se je potrebno nagniti naprej in
seči z roko mimo prestavne ročice, zato pogled dostikrat uide
s ceste. Pohvaliti gre volan, ki je zelo podoben tistim iz večjih
hišnih modelov in tako ravno prav debel in dobro oprijemljiv ter
nežnim ženskim rokam pretrdo nastavljiv po višini, a se jim odkupi
s servoojačevalnikom, zato bo voznik hitro našel sebi primeren
položaj za njim, športno blizu pa je tudi prestavna ročica nekoliko
daljših gibov. Marsikdo ob napisu 16V na bokih Micre pomisli,
da se v njej skriva kak močnejši motor, vendar gre "le"
za litrski 4-valjnik, s sodobno 16-ventilsko tehniko, ki pa se
Micri zelo lepo poda. Za doseganje boljših pospeškov ga je potrebno
gnati v visoke vrtljaje, kjer postane nekoliko bolj slišen v sicer
dobro zvočno zatesnjeni notranjosti. Čeprav ima motor 40 kilovatov
(54 KM), daje občutek, da jih je več in se odreže dosti živahneje
kot večina podobnih litrskih motorjev konkurenčnih znamk, hkrati
pa jim konkurira s podobno porabo, ki se ob normalni vožnji giblje
okoli šestih litrov, ob pretiravanju pa ne preseže desetih. Tudi
podvozje dobro sledi motorju in je glede na kratko medosno razdaljo
precej udobno, pri sunkovitih gibih sicer rad zdrsne zadek, vendar
je lahko krotljiv in predvidljiv. Če bo že kaj šlo narobe, se
boste lahko zanesli na dve zračni blazini in ob majhni teži avtomobila
učinkovite zavore. Micra razočara s svojo mikro opremo, saj poleg
servo volana in dveh zračnih blazin ne dobite niti osrednje ključavnice,
prtljažna vrata pa je treba vedno odpirati s ključem in tako po
nepotrebnem ugašati motor.
Glede
na skromno opremo je cena Micre precej ugodna, njena velikost
in lahkotnost vožnje ter dobra preglednost v kombinaciji z živahnim
motorjem se najlepše podajo voznicam na mestnih vožnjah, le oblika
bi bila lahko malce atraktivnejša in s tem bolj po godu evropskim
kupcem. Micra je tako še najbolj maksi v notranjosti in pri motorju.
|