Novi
patrol GR 3.0
Avtomobil
sicer slavi abrahama (50 let), vendar ima sedaj še nekoliko več
moči, kot v mladosti (beri: prejšnja generacija). Dobil je namreč
popolnoma posodobljen 3 litrski motor, s katerim boste lahko premagali
(skoraj) vsak teren.
Avtomobilu
se poznajo leta le pri uglajenosti, saj je veliko pridobil na
udobju in uporabnosti. Seveda pa se lahko z njim, kot z vsakim
sodobnim terencem, brez skrbi podate na daljše potovanje, ali
na slavnostno prireditev.
Njegovo
srce pa je kljub temu še vedno zapisano terenu. To dokazuje tudi
podatek, da na najtežjih terenskih preizkušnjah prevladujejo ravno
ti avtomobili, saj so praktično neuničljivi. Za terenske navdušence
lahko napišem nekaj podatkov, ki so naravnost impresivni. Avtomobil
zmore prevoziti teren z vstopnim kotom 37o, izstopni
pa je lahko tudi do 31o. Največji vzpon, pri katerem
se še varno peljete, znaša 39o. Teren z bočnim nagibom
48o pa tudi lahko prevozite. Glavna zasluga za vse
to gre seveda visoki odmaknjenosti avtomobila od tal, ki znaša
215mm. Ravno tako pa prispeva svoje izklopljivi zadnji stabilizator,
ki vpliva predvsem na povečanje maksimalnega bočnega nagiba. To
je tudi posebnost patrola, saj lahko stabilizator po želji vklopimo
in izklopimo kar s pomočjo gumba na armaturni plošči. Ko vozimo
po utrjeni podlagi, je stabilizator vklopljen, kar da terencu
skoraj avtomobilsko stabilnost, ko pa zapeljemo na brezpotje,
stabilizator izklopimo in s tem dopustimo zadnji premi večje nagibe
glede na karoserijo.
Avtomobil
ima pogon speljan na zadnja kolesa, voznik pa lahko po potrebi
priklopi še prva kolesa in se tem premaga skoraj vsak možen teren.
No, na Triglav bo še vedno potrebno pešačiti.
Glavna
novost pri patrolu pa je že omenjen popolnoma nov 3.0 litrski
motor. Natančneje je to štiri valjnik, ki diha skozi štiri ventile
na valj. Vsak ventil ima svoje krmiljenje, torej sta dve odmični
gredi v glavi (DOHC). Vgrajena je tudi edinstvena tehnologija
"M-Fire", ki pripomore k bolj nadzorovanemu izgorevanju v motorju.
Kot skoraj vsak sodoben dizel ima tudi ta motor turbinski polnilnik
in hladilnik vstopnega zraka, s pomočjo katerega je mogoče doseči
takšne zmogljivosti. Motor razvije zavidljivih 116kW (158KM) kar
je za več kot 20% več, kot pri predhodniku. Zanimivost še glede
navora: Pri 1000 vrt./min je le ta večji, kot je bil pri predhodniku
maksimum. Takšna ugodna karakteristika je terencem pisana na kožo,
saj je vozilo mogoče voziti v zelo nizkih vrtljajih, kljub temu
pa še vedno ohranimo veliko odzivnosti. Sicer pa maksimalen navor
pri tem motorju znaša 354Nm, kar je več kot 40% povečanje, glede
na predhodni 2.8 litrski motor.
Verjetno
ste že uganili, da je to tudi že povsem dovolj za vožnjo po navadnih
cestah in civiliziranem terenu, kamor spada tako mestna in primestna
vožnja, kot tudi vožnja po avtocestah. Maksimalna hitrost, ki
jo lahko doseže takšen patrol, znaša 160km/h, namesto dosedanjih
155km/h. Še večja razlika pa je pri pospeševanju saj je potrebno
3 sekunde manj od 0 do 100km/h, velika prožnost in navor pa povzročita,
da od 100 do 120km/h pospešite 4 sekunde prej, kot pri starem
modelu. Velik napredek pa so pri nissanu dosegli tudi pri porabi
goriva, saj je ta zmanjšana od 11.2 na 10.8 l/100km.
Nasploh
so se nissanovi inženirji posebej trudili v smeri NVH (hrup, tresljaji
in trdota), saj je novi motor veliko bolj tih, predvsem na račun
optimalnejšega in bolj nadzorovanega zgorevanja.
Poleg
tega pa je odslej na voljo v patrolu še avtomatski menjalnik,
s katerim je patrol zares dokončno vstopil med luksuzne terence.
Elektronika krmili menjalnik, ki ima 4 prestave in t.i. neposredno
(hitro) prestavo. Poleg tega lahko voznik izbira tudi način prestavljanja
"hold" in "power", odvisno od situacije in terena, v kateri je.
Še vedno pa je tu na voljo nepogrešljivi "reduktor", namenjen
vožnji po zahtevnem terenu in za največje obremenitve.
Vse
novosti pa le niso skrite pod karoserijo. Nekaj je tudi stilističnih
novosti, saj boste z nakupom novega patrola dobili več kroma,
izbirate pa lahko tudi med več barvami karoserije in osveženo
notranjo opremo.
Vsekakor
so pri nissanu že s predstavitvijo novega patrola pokazali, da
je mogoče tudi najbolj robustnega terenca ukrotiti, z novim motorjem
pa so to še dodatno utrdili.
Matej Umek, Oktober
2000
|